جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آزمون فرهنگی آموزشی هیأت مذهبی استان قم

حوزه/ آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و با همکاری سازمان سنجش، در دانشگاه علوم و معارف و قرآن کریم تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مصطفی حسینی»، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اعلام این خبر اظهار کرد: آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم روزهای ۱۱ تا ۱۵ مرداد ماه با حضور ۴۲۰ نفر از حافظان کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی گفت: براساس جدول پیش‌بینی شده، این آزمون در روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد ویژه برادران و ۱۳ تا ۱۵ مرداد، ویژه خواهران در دانشگاه علوم و معارف و قرآن کریم تهران از ساعت ۸ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: در این آزمون حدود ۲۵۰ نفر از خواهران و ۱۷۰ نفر از برادران حضور یافته و توسط ۱۴ نفر از اساتید و داوران خواهر و برادر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گفته حسینی، از این تعداد شرکت‌کننده ۳۵۳ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و ۶۷ نفر نیز دارای مدارک کارشناسی و بالاتر هستند.

براساس اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه،، آزمون اعطای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم از ۱۱ تا ۱۵ مرداد با همکاری سازمان سنجش در دانشکده علوم قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

این آزمون هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور سراسری سازمان سنجش و آموزش کشور و بر اساس فهرست اعلامی از سوی سازمان سنجش، توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود که پذیرفته شدگان در این آزمون موفق به دریافت مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد علوم قرآنی خواهند شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha