شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افغانستان

حوزه / نیروهای ارتش افغانستان عملیات نظامی گسترده ای را علیه نیروهای تکفیری در ولایت ننگرهار آغاز کرده اند؛ اخیرا تکفیری های وابسته به داعش، حضور خود را در این ولایت گسترش داده‌ بودند که ارتش افغانستان وارد عمل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پرس تی وی،  نیروهای ارتش افغانستان عملیات نظامی گسترده ای را علیه نیروهای تکفیری در ولایت ننگرهار آغاز کرده اند؛ اخیرا تکفیری های وابسته به داعش، حضور خود را در این ولایت گسترش داده‌ بودند که ارتش افغانستان وارد عمل شد.

رسانه‌های محلی افغانستان به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور اعلام کردند نیروهای ویژه همراه نیروهای امنیتی و دفاع ملّی افغانستان حملات اولیه علیه این تروریست‌ها را در ولسوالی کوت در ولایت ننگرهار آغاز کردند.

مقام‌های افغان افزودند ارتش و نیروهای امریکایی نیز با حملات هوایی خود به این منطقه، عملیات زمینی را پشتیبانی می‌کنند.

این تحولات در پی سفر ژنرال عبدالله حبیبی، وزیر دفاع افغانستان به ننگرهار در اوایل این هفته روی داده است. وی در این سفر با مقام‌های محلی دیدار و درباره تهاجم نظامی علیه داعش گفت‌‌و‌گو کرد.

این عملیات‌ چند روز پس از آن آغاز شد که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان دستور اجرای یک حمله با هدف ریشه‌کن کردن کامل تروریست‌های تکفیری داعش از ننگرهار را صادر کرد.

غنی رئیس جمهور افغانستان با اشاره به اینکه روزهای دشوار افغانستان سپری شده است، هشدار داد دشمنان هنوز علیه ملّت افغانستان نقشه می‌کشند.

رییس جمهور افغانستان همچنین با ساکنان ولسوالی کوت دیدار کرد و مقاومت آنها را در برابر عناصر تروریستی وابسته به داعش ستود.

ننگرهار که با پاکستان هم‌مرز است، اصلی‌ترین منطقه‌ای بوده که داعش برای اجرای حملات خبرساز خود انتخاب کرده است.

گفته می‌شود داعش توانسته با گروه‌های منشعب‌ از طالبان به ویژه آنهایی که به نظر می‌رسد از تغییرات در رهبری این گروه شبه‌نظامی ناراضی هستند، ارتباطات برقرار کند.

این گروه تکفیری همچنین از عناصر فراری القاعده در افغانستان نیز استفاده کرده است.

افغانستان 15 سال پس از تهاجم نظامی گستردۀ تحت رهبری امریکا به این کشور، هنوز هم با ناامنی دست و پنجه نرم می‌کند.

هر چند این تهاجم به برکناری طالبان از قدرت انجامیدT اما به رغم حضور هزاران نیروی خارجی، تروریسم و بی‌ثباتی هنوز هم در این کشور آسیایی حکم فرما است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha