جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ احمد کریمه

حوزه/ شیخ احمد کریمه در تبیین اسباب بروز اتفاقات طایفه ای در مصر به اسباب متعددی همچون نا آگاهی، وضعیت نابسامان اجتماعی، فقر، بیکاری، فقدان مؤسسات فعال در زمینه وحدت ملی اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ احمد کریمه استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر گفت: اتفاقات طایفه ای در مصر یک پدیده عمومی نیست، بلکه اتفاقاتی است که جنبه فردی دارد.

وی در تبیین اسباب بروز این اتفاقات در مصر به اسباب متعددی همچون نا آگاهی، وضعیت نابسامان اجتماعی، فقر، بیکاری، فقدان مؤسسات فعال در زمینه وحدت ملی اشاره کرد و گفت: وحدت ملی هم مانند تروریسم و افراطی گری باید به عنوان یکی از مسائل مربوط به امنیت ملی کشور مورد توجه واقع شود و تدابیر پیش گیرانه ای برای جلوگیری از اقدامات طایفه ای اتخاذ شود.

وی افزود: البته رسانه ها نیز نقش مؤثری در زمینه برگزاری دیدار و ملاقات میان بزرگان اسلامی و مسیحی و نزدیک ساختن دیدگاه های آنها دارند.

کریمه ادامه داد: ما در مؤسسه دوستی مردمی( التآلف بین الناس) چنین نشست هایی را برگزار می کنیم و به تازگی نیز کتابی با عنوان "اهل کتاب در دین اسلام" منتشر کرده ایم که در این کتاب به تصحیح و اصلاح مفاهیم اشتباه سلفی ها پرداخته ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha