شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عباس شومان سخنگوی الازهر

حوزه/ نماینده الازهر گفت: سخنرانان و علمای الازهر خود را به رعایت طرح اوقاف مبنی بر یکسان سازی خطبه نماز جمعه ملزم نمی دانند و اوقاف باید در این زمینه با مرکز تحقیقات اسلامی هماهنگی های لازم را انجام دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مساله یکسان سازی خطبه های نماز جمعه و ارائه خطبه مکتوب به ائمه جمعه چند صباحی است که فضای دینی مصر به خود مشغول ساخته و این طرح که از سوی وزارت اوقاف مصر مطرح شده موافقان و مخالفانی در مجامع دینی و علمای الازهر پیدا کرده است.

در تازه ترین واکنش به این طرح، عباس شومان نماینده الازهر روز شنبه گفت: سخنرانان و علمای الازهر خود را به رعایت این طرح ملزم نمی دانند و اوقاف باید در این زمینه با مرکز تحقیقات اسلامی هماهنگی های لازم را انجام دهد و البته هدف ما از این موضع گیری، درگیری با وزارت اوقاف نیست.

وی افزود: وزارت اوقاف می تواند برای نیروهای خودش تصمیم بگیرد و اجرای آن برای علمای الازهر لازم نیست، مگر اینکه الازهر نیز این تصمیمات را تایید کند و به سخنرانان وابسته به خود دستور اجرای این طرح را بدهد و از سوی دیگر وزارت اوقاف اگر خواسته ای از سخنرانان وابسته به الازهر و ائمه جمعه دارد باید در این زمینه با مرکز تحقیقات اسلامی هماهنگی های لازم را انجام دهد.

شومان ادامه داد: البته این اختلاف نظر ما به معنای درگیری میان الازهر و اوقاف نیست و ما تاکید می کنیم که هدف ما درگیری نیست؛ چراکه هدف و رسالت الازهر و اوقاف یکی است.

لازم به ذکر است که حدود 3 هزار نفر از علما و مبلغان الازهر به عنوان امام جمعه و جماعت در وزارت اوقاف مصر مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha