شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیرضا لشگری

کارشناس و اقتصاددان حوزوی، راه درمان و علاج رکود اقتصادی موجود در کشور را حمایت جدی از تولید ملی در سایه عمل به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

حجت الاسلام  علیرضا لشکری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه یکی از پیش نیازهای مهم رشد و تحول اقتصادی در کشور به کارگیری ظرفیت های عظیم مردمی در این باره است، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب نیز با حکمت و درایت خاص خود در طول چند سال گذشته بر مسأله اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند، حاکی از آن است که باید برای تحول و پیشرفت اقتصادی توان بخش های مردمی و تعاونی را هر چه بیشتر و بهتر به میدان آورد.

وی افزود: ترجمان دیگری از این مبحث همان اقتصاد درون زایی است که ما را در برابر فشارهای دشمنان مقاوم و مستحکم نگاه داشته و باعث می شود که کالای تولیدشده در داخل بتواند با کالای مشابه خارجی رقابت کرده و همچنان مورد اقبال واقع شود.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه تاکید کرد: به ویژه در دوران فعلی که شاهد رکود جدی هستیم، باید بدانیم که کماکان راه توفیق اقتصادی کشور و غلبه بر مشکلات فعلی، تکیه بر ظرفیت های داخل و تقویت اقتصاد ملی است.

وی گفت: به لطف الهی ما در داخل کشور چه از حیث منابع طبیعی و چه به خصوص منابع انسانی، کشوری غنی و سرشار به شمار می رویم؛ منتهای مراتب آنچه ضرورت دارد این است که باید با برنامه ریزی درست و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود، در مسیر رشد و تحول اقتصادی کشور آن هم به صورت پایدار گام برداریم.

حجت الاسلام لشکری در خاتمه سخنان خود بیان داشت: متاسفانه در وضع فعلی شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از دانش آموختگان جوان کشورمان بیکار هستند و یا در شغلی که سال ها برایش تخصص گرفته و درس خوانده اند قرار ندارند و حال آنکه اگر ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی به کار گرفته شود، شکوفایی اقتصادی و به تبع آن اشتغال زایی رخ خواهد داد که در نهایت به کاهش جدی دغدغه های مردم و خانواده ها از این حیث نیز می انجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha