جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گزارش مسیحی شدن ۹۱ هزار مسلمان در بنگلادش جعلی است

حوزه/ رهبران کلیساهای کاتولیک و پروتستان گزارش اخیر مسیحیان آمریکا را که ادعا کرده بودند ۹۱ هزار مسلمان در بنگلادش به مسیحیت گرویده‌اند، غیرواقعی و جعلی خواندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از رادیو واتیکان، رهبران کلیساهای کاتولیک و پروتستان بنگلادش گزارش اخیر مسیحیان آمریکا را که ادعا کرده بودند 91 هزار مسلمان در بنگلادش به مسیحیت گرویده‌اند، محکوم کرده و آن را جعلی خواندند.

در 20 جولای، یک گزارش مسیحی مدعی شد که مسیحی شدن این تعداد مسلمان در 6 سال گذشته اتفاق افتاده و یک سازمان حقوق بشر مسیحی در آمریکا با نام آزادی بین‌المللی مسیحی را به عنوان منبع اولیه خود معرفی کرد.

در ادامه این گزارش آمده بود که به طور تخمینی 1.6 میلیون مسیحی در بنگلادش وجود دارند و 1 درصد از جمعیت 160 میلیونی این کشور را مسیحیان تشکیل می‌دهند، اما رهبران کلیساها این گزارش را بی‌اساس خوانده و آن را خطر بزرگی برای مسیحیان بنگلادش خواندند.

براساس داده‌های کلیسای کاتولیک و یک انجمن کلیسای پروتستان، تنها 600 هزار مسیحی در این کشور وجود داشته و کمتر از نیم درصد جمعیت این کشور را مسیحیان تشکیل می‌دهند.

کشیش آلبرت توماس روزاریو از کمیسیون عدالت و صلح در کلیسای اسقف اعظم داکا گفت: این گزارش‌های غیرصحیح و جعلی می‌تواند منجر به خشم و منازعات بیهوده در بنگلادش شود.

یک کشیش ارشد کلیسای باپتیست، بزرگترین کلیسای پروتستان در بنگلادش نیز این گزارش را غلط و نادرست خواند.

این کشیش 65 ساله گفت: براساس تجربه و اطلاعاتم می‌گویم که گزارش افزایش تعداد مسیحیان تا این اندازه بی‌پایه است. و این گزارش می‌تواند سبب خشم و تحریک برخی گروه ها در بنگلادش شود.

این کشیش با اشاره به اینکه بعضی از کلیساها به منظور جمع آوری کمک‌های خارجی اطلاعات جعلی می‌فرستند گفت: من گمان می‌کنم این کلیساها اطلاعات غلط و جعلی به بانیان مالی‌شان فرستاده‌اند. این کار شاید برایشان سرمایه مالی بیشتری به همراه داشته باشد اما این کار تمامی جامعه مسیحیت را در معرض خطر قرار می‌دهد و رهبران مسیحی نیز باید در مقابل این اطلاعات جعلی بایستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha