پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد شریف حسینی‌ کوهستانی -مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با تأکید بر این که انسان برای علم آموزی هیج محدودیتی ندارد، تصریح کرد: امروزه بشریت نیازمند تقویت هویت دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد، حجت الاسلام  والمسلمین سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گردهمایی قطبی مدیران و رابطین مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا که در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت یزد برگزار شد، اضهار کرد: مدارس صدرا در استان یزد در سال تحصیلی 86-85 با اعتبارات سفر استانی مقام معظم رهبری احداث و در شهرستان های طبس، خاتم، ابرکوه و بافق آغاز به کار کرد و هم اکنون 11 دبیرستان در سطح استان فعالیت می کنند.

وی هدف مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را آشنایی نسل جوان با معارف اسلامی عنوان کرد و افزود: دانش آموزان این مدارس باید مروجان دین و اخلاق در جامعه باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با تأکید بر اینکه  انسان در جهت علم آموزی هیج محدودیتی ندارد، نه محدودیت مکانی و نه زمانی، تصریح کرد: امروزه بشریت نیازمند تقویت هویت دینی است .

وی با بیان این که ایمان و دین جایگاه حقیقی انسان را می سازد  و حیات انسانی می دهد، ابراز داشت: ایمان انسان را می سازد و انسان با نیروی علم جهان را می سازد، آنجا که علم و ایمان توأم گردد، هم انسان و هم جهان سامان خواهد گرفت .

حجت الاسلام حسینی کوهستانی خاطرنشان کرد: مدارس علوم و معارف اسلامی ایمان و علم دانش آموزان را توام با یکدیگر دنبال می کند.

ضرورت توجه خانواده ها به تربیت فرزندان

حجت الاسلام اسماعیل فلاحیان، مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، نیز در این گردهمایی اظهار کرد: شناخت مدیران نسبت به امر خطیر مدیریت مدارس اولین علت موفقیت مدارس صدرا می باشد.

وی افزود: مدیران متفکر و کاردان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا با ارائه طریق و خرد جمعی سبب موفقیت و رسیدن این مدارس به اهداف خود خواهند بود.

حجت الاسلام فلاح ضن تأکید به اهداف مدارس صدرا مبنی بر تربیت دانش آموزان به عنوان راهبران مسایل سیاسی و فرهنگی جامعه، بیان کرد:  در حکومت اسلامی باید سربازان ولی فقیه تربیت شوند و این وظیفه مدیران مدارس صدرا را سنگین خواهد کرد و باید در انتخاب دبیران نهایت دقت را داشت تا امر تربیت به نحو احسن شکل گیرد .

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر توجه به تربیت در خانواده، ابراز کرد : خانواده ها باید همسو و هم جهت با اهداف تربیتی مدارس حرکت کنند و در این جهت مدیران نقش برجسته ای بر عهده دارند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha