پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد: حوزه های علمیه مهد پرورش عالمان و فقهای دینی انقلابی و همچنین بهترین پایگاه برای ترویج اسلام ناب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم طاهری، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان مازندران که در سالن کوثر سپاه کربلا برگزار شد با بیان این که حوزه و روحانیت اگر می خواهند قلب امام زمان(عج) را شاد کنند، باید کاری کنند تا انقلابی ماندن حوزه همچنان حفظ شود، افزود: انقلابی ماندن حوزه های علمیه باید نهادینه شود.

وي افزود: اسلام به بركت وجود حوزه هاي علميه از انحراف، خطرات و ناامني هاي مختلف در امان مانده است و به همین دلیل اميدواريم فعاليت هاي مختلف حوزه هاي علميه براي جامعه بيان و اطلاع رساني شود تا همگان با اين فعاليت ها آشنا شوند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه پایگاه دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است، افزود: حوزه های علمیه مهد پرورش عالمان و فقهای دینی انقلابی و همچنین بهترین پایگاه برای ترویج اسلام ناب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از حوزه های علمیه به عنوان مروج حقیقی اسلام ناب در جامعه یاد کرد و با بیان این که حوزه علمیه پشتوانه محکمی برای اسلام و انقلاب اسلامی است، ادامه داد: اگر حوزه و روحانیت نبودند امروز اسلام ناب این گونه عظمت جهانی نداشت.

وی با بیان این که امروز انقلابی ترین نیروها در حوزه های علمیه حضور دارند، افزود: هیچ نیرویی در حوزه بی دغدغه به انقلاب، امام، رهبری و شهدا نیست و همه دغدغه حوزویان به طور حتم جلب رضایت حضرت ولیعصر(عج) و رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه با بیان این که طلاب امروز جامعه باید مجهز به سلاح علم و ایمان باشند، تصریح کرد: وجود جوانان و طلاب انقلابی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و فکر استعمار خطرناک است و به همین دلیل آنها به دنبال انحراف در این گروه ها هستند.

وی همچنین بر ضرورت حضور طلاب در طرح های بسیج سازندگی تأکید کرد و گفت: بسیج سازندگی یکی از ارزش های مغفول مانده بعد از انقلاب اسلامی است و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات مناطق روستایی کشورمان نیز از سوی مجموعه سازندگی مرتفع شد و این تلاش های خالصانه موجب شد انقلاب در روستاها نهادینه و ماندگار شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بر ضرورت توجه به رشد سیاسی طلاب در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: یک طلبه باید قدرت تحلیل برای دفاع از نظام و ارزش ها داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در پایان با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از مساجد استان از دارا بودن نعمت امام جماعت روحانی محروم هستند، بر ضرورت حضور طلاب جوان در این مساجد تأکید کرد و گفت: طلاب مجرب حوزه باید با حضور در روستاهای فاقد روحانی به تبلیغ دین و اقامه نماز بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha