جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله مظاهری یادداشت

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری سه راهکار در خصوص رفع مشکلات مالی، راهکاری برای کنترل خشم و چگونگی پی بردن به اهمیّت نماز ارائه داده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» متن سؤالات و پاسخ این مرجع تقلید در ذیل منعکس می شود.

* ذکری برای حل مشکلات مالی

سؤال: لطفاً ذکری برای حل مشکل مالی و پیداکردن کار خوب و رزق حلال بفرمایید.

پاسخ: آیۀ شریفۀ «وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لاَ يَحْتَسِب» را ذکر خود قرار دهید و مرتب بخوانید، تأثیر دارد. البته با اجتناب جدی از گناه نتیجه می ‌دهد.

* راهکار کنترل خشم

سؤال: گاهی انسان در موقعیّتی قرار می‌ گیرد که ناخواسته خشم بر او غلبه کرده و خشم خود را بروز می ‌دهد؛ از حضرتعالی خواستارم راهنمایی بفرمایید که چگونه خشم خود را در چنین مواقعی کنترل کنیم؟

پاسخ: همان موقع که خشم شما در حال طغیان است، عواقب آن را به خود گوشزد کنید و مرتب به یاد خود بیاورید که امیر‌المؤمنین«سلام ‌الله ‌علیه» می ‌فرمایند: غضب، اولش جنون و آخرش پشیمانی است، با این فکر و با این تلقین و با مداومت بر ذکر«لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلا بِالله اَلعَلِیِّ العَظیم» خشم خود را کنترل کنید.

* چگونگی پی بردن به اهمیّت نماز

سؤال: من کاهل نماز هستم، بعضی مواقع می‌ خوانم و بعضی مواقع نمی ‌خوانم. از معظم ‌له می ‌خواستم نصیحتی بفرمائید. چه کنم که بتوانم به اهمیّت نماز پی ببرم؟

پاسخ: نماز، ستون و پایۀ دین است و بدون آن سایر اعمال انسان قبول نمی ‌شود. قرآن کریم می ‌فرماید: وای بر کسانی که نماز خود را سبک بشمارند، چه رسد به آنکه در خواندن آن کوتاهی کنند.

از این گذشته، نماز، تشکر از خداست و اگر انسان در برابر نعمت ‌های ظاهری و باطنی که قابل شمارش نیستند، همین مقدار از خداوند متعال تشکر نکند، آیا نباید خجالت بکشد و از خدا شرم کند؟

بنابراین توصیه می ‌شود حتماً به نماز خود اهمیّت بدهید و آن را به طور مرتب و در اوّل وقت و به جماعت بخوانید و از نماز کمک بگیرید تا در دنیا و آخرت، سعادت ‌مند و رستگار گردید. ان ‌شاء‌الله.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مظاهری

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha