سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام احمدی- امام جمعه مرودشت

حوزه/ امام جمعه شهرستان مرودشت گفت: اگر می خواهیم استقلال خود را حفظ کنیم و همچنان روی پای خود بایستیم، باید اقتصاد مقاومتی تحقق عینی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، امروز در اولین همایش ملی "کارکردهای تربیتی نماز جمعه و اقتصاد مقاومتی" در شهرستان مرودشت، طی سخنانی، گفت: نهاد نماز جمعه به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق در وسط میدان مبارزه با دشمن است.

وی با بیان این که اقتصاد سالم تناسب مناسبی با فرهنگ دارد، به دو ویژگی اقتصاد سالم اشاره و تصریح کرد: اقتصاد سالم در وهله اول متکی به ذات خود است، یعنی بی عیب و نقص است و در درجه دوم در مسیر رشد، تولید، مبادله، داد و ستد و تولید ثروت حرکت می کند.

امام جمعه مرودشت اضافه کرد: اقتصاد سالم به معنای ذخیره و پول پرستی نیست و اگر این طور باشد، نتیجه آن افشای فیش های نجومی می شود، بلکه اقتصاد سالم از دورن خود می جوشد، مستقل است و توانمندی های درونی خود را به دل جامعه می آورد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که نشان دهنده تناسب بین اقتصاد و فرهنگ است، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند: اگر جامعه ای بخواهد در مسیر آبادانی، حیات و پیشرفت حرکت کند، باید چند مقوله مهم را دنبال کند که این مقوله ها شامل رونق  کشاورزی و باغداری ، رونق صنعت و معدن و رونق صادرات است.

وی افزود: اگر اقتصادی بخواهد رونق پیدا کند، باید زیر ساخت های فرهنگی  آن فراهم باشد که زیر ساخت های فرهنگی اقتصاد مقاومتی در کشور ما  مساجد، مصلی ها و آموزش های قرآنی است.

امام جمعه مرودشت خاطر نشان کرد: اقتصاد برگرفته از آموزه های قرآنی ، تقوا و تربیت اسلامی اقتصادی پویا و بالنده است و این پویایی و بالندگی منجر به ساماندهی اقتصاد و ثروت و تولید ملی می شود.

 حجت الاسلام احمدی با بیان این که اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری نیز در راستای تناسب  فرهنگی شکل می گیرد، ابراز داشت: نیروهای تربیت شده از دل محراب، منبر و نهاد مقدس نماز جمعه می توانند  با حرکت های جهادی و انقلابی اهداف مورد نظر رهبر معظم انقلاب را در راستای شکوفایی اقتصاد مقاومتی محقق سازند.

وی در پایان با تاکید بر این که اگر ما می خواهیم استقلال خود را حفظ کنیم و همچنان روی پای خود بایستیم، باید اقتصاد مقاومتی تحقق عینی پیدا کند، تصریح کرد: تحقق عینی اقتصاد مقاومتی، تحقق فرهنگ و تربیت صحیح دینی است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha