جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نهاد نماز جمعه از دولت‌ حمایت و پشتیبانی می‌کند، البته نقدهای منصفانه به عملکرد دولت نیز انجام می‌ دهد، چرا که معتقدیم انتقاد واقع بینانه و منصفانه نشانه آزادی و موجب رشد و پویایی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، امروز در اولین همایش ملی"کارکردهای تربیتی نمازجمعه و اقتصاد مقاومتی" که در شهرستان مرودشت برگزار شد، طی سخنانی  با اشاره به رسالت های مهم ائمه جمعه، گفت: اگر روح معنویت در جامعه کم رنگ شود، افسردگی و شکست جای آن را می گیرد، لذا گسترش و توسعه معنویت در جامعه از رسالت های مهم ائمه جمعه است.

وی با بیان این که انقلاب شکوهمند اسلامی معجزه معنویت بود، تصریح کرد:  معنویتی که امام(ره) در ملت به وجود آوردند و مردم نیز به ایشان اعتماد کردند، ایمان آوردند و به هدایت های امام خمینی(ره) دل بستند، وگرنه این مردم و این انقلاب جز با معنویت نمی توانست در برابر دنیای استکبار بایستد و شعار "هیهات من الذله" را سر دهد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: کسانی که پای انقلاب ماندند و از جان و مال خود مایه گذاشتند از روح معنوی بالایی برخوردار بودند، همان کسانی که  به خیابان ها می آمدند و شعار "اگر امام فرمان دهد غسل شهادت می کنم" سر می دادند و در هشت سال دفاع مقدس نیز با وجود موشک باران های  مکرر دشمن بعثی مقاومت کردند، این مقاومت جز با قدرت ایمان امکان پذیر نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه به مواضع و خطوط اصلی نظام نظام مقدس اسلامی اشاره کرد و گفت: استکبار ستیزی، مبارزه با  اشرافی گری، حمایت از مظلومان و ستم دیدگان، برخورد با فتنه و فتنه گران، ترویج  فرهنگ جهاد و جهادگری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مقابله با ترور و تروریسم، تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی از دولت و... از جمله مواضع اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی، پشتیبانی از دولت  را از دیگر مواضع اصلی نظام بیان کرد و ابراز داشت: نهاد نماز جمعه از دولت‌ حمایت و پشتیبانی می‌کند، البته نقدهای منصفانه به عملکرد دولت نیز انجام می‌ دهد، چرا که معتقدیم  انتقاد واقع بینانه و منصفانه نشانه آزادی و موجب رشد و نشاط است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به ماهیت نماز جمعه نیز اشاره کرد و افزود: نماز جمعه ماهیتی الهی و تربیتی دارد، چرا که در تفکر اسلامی تربیت اصل است و آموزش بعد از تربیت قرار می گیرد، به این معنا تربیت بر علم و دانش مقدم است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اظهار کرد: در مکتب اسلام آمده است  اگر به شخصی علم آموخته شود، اما تربیت نشود برای جامعه خطرناک می شود. گروه تروریستی و صهیونیستی داعش که توسط سازمان های جاسوسی و استکباری به وجود آمده، به دلیل عدم تربیت و در واقع تربیت حیوانی مرتکب فجیع ترین جنایات می شود و بعد از آن، جنایات خود را در فضای مجازی منتشر می کنند.

وی اضافه کرد: علم و دانشِ بدون تربیت یعنی مغزهای انباشته از فرمول، اما دل های تاریک که ممکن است مرتکب جنایاتی شود، بنابراین تربیت مسئله حیاتی و کلیدی در زندگی بشریت است.

 حجت الاسلام والمسلمین تقوی در پایان با یاد آوری رسالت های مهم ائمه جمعه، تصریح کرد: علاوه بر گسترش و تقویت  معنویت در جامعه، برخورد با تهاجمات فرهنگی، پاسداری از مرزهای ایمان و کرامت انسانی، بصیرت افزایی و تشویق حضور مردم در عرصه های مختلف از دیگر رسالت های مهم ائمه جمعه است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha