پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: وهابی ها از سوی آمریکا و انگلیس حمایت می شوند و ادعای استکبار در مبارزه با تروریسم دروغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حضرت آیت الله سبحانی، امروز در دیدار دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان، ایجاد وهابیت با نام های گوناگون القاعده، سلفیه و... را همان دشمنی استکبار با دین عنوان و ابراز کردند: وهابی ها از سوی آمریکا و انگلیس حمایت می شوند و ادعای استکبار در مبارزه با تروریسم دروغ است.
 
ایشان با بیان اینکه دشمنان دین علیه تشیع برنامه و مطالعه دارند، گفتند: آنها برای ایجاد امنیت اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که تفرقه افکنی کرده و با این کار اسلحه خود را فروخته و حتی برای آباد کردن خرابی ها نیز پول و ثروت مسلمانان را بگیرند.
 
این مرجع تقلید، با بیان اینکه ماهواره ها موجب ایجاد بغض بین مذاهب اسلامی شده اند، یادآور شدند: نوع پایان نامه های رشته علوم انسانی در عربستان به شناخت تشیع و علیه آن مربوط می شود.
 
حضرت آیت الله سبحانی در ادامه، علاوه بر اینکه نسبت به تسلط طلاب علوم دینی به محاوره زبان عربی تاکید کردند، یکی از نکات مهم را ایجاد انگیزه دانسته و اظهار داشتند: روح مدرک گرایی مفید نیست، بلکه علم را باید برای علم خواند و به همین علت می بایست به همان شیوه تحصیلی که در گذشته شخصیت هایی را پرورش داده است، دقت شود.
 
معظم له به برگزاری نمایشگاهی از تابلو های مربوط به شناخت وهابیت در حاشیه جلسات «بررسی مبانی فکری ابن تیمیه و وهابیت» در مدرسه علمیه عالی نواب اشاره و خاطرنشان کردند: محتوای این تابلوها که نشاندهنده وجود طلاب مستعد و آشنا به موضوع است، می تواند به عنوان یک کتاب جمع آوری شود تا مورد استفاده طلاب قرار گیرد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت حضور مراجع در مشهد و تدریس آنان در مدت اقامت، این شهر را دارالولایه و پایتخت معنوی ایران دانسته و ابراز کردند: هرچه برای بالابردن دین و اخلاق مردم و کاملتر شدن حوزه های علمیه تلاش کنیم، مفید است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha