جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محسن فقیهی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک گسترش قیام مردمی در بحرین به شدت پایه های حکومت رژیم آل خلیفه را متزلزل می سازد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اتفاقات کشور بحرین، اظهار داشت: در حال حاضر اوضاع در این کشور به گونه ای است که رژیم حاکم بر آن، به شدت عرصه را بر شیعیان که اکثریت نیز هستند، تنگ کرده و فشارهای ظالمانه ای را علیه مردم آن جا وارد نموده است.

وی افزود: حکومت بحرین اگر طبق عقل عمل کند نباید نسبت به شخصیت های روحانی بزرگواری چون آیت الله شیخ عیسی قاسم که طرفدار و بیان کننده اراده مردم هستند، مقابله نماید.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: شیخ قاسم و هواداران فراوان ایشان در طول ماه ها و سال های اخیر، هیچ گاه دست به اقدام مسلحانه نبرده؛ بلکه مطالبات به حقی را از حاکمیت بحرین داشته و خواستار احترام به آن ها شده اند؛ اما در طرف مقابل با سخت ترین فشارها و هجمه ها روبرو بوده اند.

وی گفت: به اعتقاد بنده، رژیم بحرین به جای مقابله و تلاش به منظور سلب تابعیت از چنین انسان حکیم و دوراندیشی می بایست قدردان وجود چنین رهبری در کشورش باشد که مردم را طوری هدایت کرده تا اعتراضات آنان مسالمت آمیز است و این نکته حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از این حیث نصیحت ما به حکومت بحرین این است که فرصت را غنیمت شمرده و با علما موافقت کرده و مطالبات علما و مردم را مورد توجه قرار دهد و بداند که اگر این قیام و انقلاب مردمی توسعه پیدا کند، حکومت بحرین دچار تزلزل شدیدی می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha