شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ |۱۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 30, 2024
رایزنی اسایتد حوزه علمیه قم با اساتید دانشگاه اوپسالای سوئد

حوزه/ ۱۰ نفر از اساتید حوزه علمیه قم و دانشگاه تهران در سفری چند روزه به برخی از کشورهای اروپایی، با مسئولان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مرکز گفتمان اسلامی سوئد و نیز با برخی از اساتید دانشگاه اوپسالای استکهلم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، 10  نفر از اساتید حوزه علمیه قم و دانشگاه تهران در سفری چند روزه به برخی از کشورهای اروپایی، با مسئولان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مرکز گفتمان اسلامی سوئد و نیز با برخی از اساتید دانشگاه اوپسالای استکهلم دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، این جلسه که در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استکهلم برگزار شد، هیأت ایرانی با دکتر میردامادی، رایزن فرهنگی، دکتر فضل هاشمی، صاحب کرسی الهیات و فلسفه اسلامی در دانشگاه اوپسالای استکهلم، آقای نادری، رئیس مرکز گفتمان اسلامی سوئد و نیز تنی چند از فعالان فرهنگی سوئد دیدار کردند.

در این دیدار که به مدت دو ساعت به طول انجامید، طرفین بر ضرورت همکاری در خصوص شیعه شناسی در سوئد و چگونگی کمک دانشگاه تهران و مراکز حوزوی مانند پژوهشگاه قرآن و حدیث و انجمن کلام اسلامی حوزه در معرفی تشیع در سوئد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار، در این جلسه از اعلام آمادگی انجمن کلام اسلامی حوزه، پژوهشکده کلام اهل بیت (علیهم السلام) پژوهشگاه قرآن و حدیث و نیز پردیس فارابی دانشگاه تهران، در خصوص حضور و شرکت فعال اساتید این مراکز در کنفرانس های تخصصی و بین المللی در راستای تبیین کلام امامیه و به طور کلی معرفی تشیع و نیز تبادل مقاله، اساتید، دانشجو و تبادل اطلاعات علمی و سایر همکاری های علمی خبر داد و در پایان خواستار استفاده از ظرفیت های مشترک طرفین در زمینه معرفی تشیع در سوئد شد.

همچنین در ادامه سفر، این اساتید ضمن دیدار با رئیس و مسئولان مرکز اسلامی امام علی (علیه السلام) استکهلم ، با دانشجویان ایرانی نیز دیدار کردند.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین برنجکار به موضوع نسبت دین و دنیای مدرن پرداخت و ضمن مقایسه مبانی تمدن غرب و تمدن اسلامی به رویکردهای موجود در مواجهه با مدرنیته اشاره و درباره رویکرد تمدنی نیز توضیحاتی ارائه داد.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی، رئیس مرکز اسلامی امام علی (علیه السلام) استکهلم و جمعی از دانشجویان این مرکز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha