چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 میثاق طلبگی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه سیستان و بلوچستان از برگزاری دوره متمرکز میثاق طلبگی با حضور متقاضیان ورود به حوزه در این استان خبرداد.

حجت الاسلام جلال مرادی پور ، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این مطلب اظهار داشت: این دوره ویژه کسانی است که در آزمون ورودی حوزه علمیه و مصاحبه پس از آزمون توانستند امتیازهای لازم را کسب کنند.

وی با بیان این که تعداد 250 نفر در این دوره حضور دارند، افزود:  طی سال های قبل  این دوره با حضور متقاضیان در مدارس علمیه به صورت جداگانه برگزار می گردید، ولی  چند سالی است که با تلاش های صورت گرفته، این دوره  به صورت متمرکز  در یکی از مدارس برگزار می گردد که امسال نیز این مهم محقق گردیده و دوره در مدرسه امام صادق(ع) زاهدان در حال برگزاری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه سیستان و بلوچستان، هدف از برگزاری این دوره را آشنایی طلاب جدیدالورود با فضای حوزه، الزامات طلبگی و شیوه تحصیل در حوزه عنوان کرد و تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی، برنامه قرآنی، جلسات بصیرتی و سیاسی، برگزاری جلسات درس اخلاق و مشاوره عمومی و خصوصی و برنامه های ورزشی از جمله برنامه های جانبی این دوره می باشد.

 

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت غربالگری داوطلبین ورود به حوزه و آشنایی آنان با مسائل طلبگی اندیشیده شده، گفت: داوطلبین، در این دوره استعداد و توانایی خود را برای ادامه تحصیل در حوزه محک می زنند.

حجت الاسلام مرادی پور با یادآوری اینکه دوره متمرکز میثاق طلبگی حوزه سیستان و بلوچستان ، از دیروز کار خود را آغاز کرده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این دوره از پتانسیل اساتید اخلاق و مشاور اعزامی و ظرفیت های بومی استفاده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha