شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 388890
۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
حجت الاسلام جمالی حوزه خواهران بوشهر

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تاکید بر اینکه تحول در حوزه از ضررورت هاست ،گفت: برای این مهم حوزه های علمیه استانی باید تقویت شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی با تاکید بر افزایش روند تحول در حوزه، بیان داشت: متون درسی در این مسیر باید تغییر کند و در این تغییر نیازهای علمی هر شهرستان باید لحاظ شود یعنی متون آموزشی هر استان باید به طور جزیی متفاوت باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پاسخ به این سوال که توسعه و گسترش مدارس علمیه شهرستان ها نیازمند سیاست های کلانی است، افزود: در راس این کار باید تقویت واقعی مدیریت های استانی و شورای استانی حوزه مد نظر باشد.

حجت الاسلام جمالی ، بر ارتقای علمی و آموزشی مدارس علمیه سراسر کشور به ویژه مناطق محروم تاکید کرد، ابراز داشت: با توجه به آسیب های منطقه ای قطعاً متولی فرهنگی و قرارگاه های تبلیغی باید با توجه به نیازهای محلی به مدارس شهرستان واگذار شود.

وی افزود: امروز تنها راه، تکیه بر توانمندی های مدارس شهرستان ها است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر درباره نقش همکاری و حمایت علمای بلاد در حل مشکلات حوزه علمیه گفت: گرچه مدیریت اجرایی باید در هر سطحی مستقل و دارای اختیارات مشخص باشند اما این به معنای بی نیازی از حمایت علمای بلاد نیست. علما و بزرگان سرمایه های حوزه علمیه اند و شناسنامه آن محسوب می شوند و باید به عنوان مشاور و ناظر در کنار حوزه باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha