جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شوزب شیری- مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف

حوزه/ مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگوئی به شکایات سازمان اوقاف، از راه اندازی سامانه تعامل و ارتباط مردم با اوقاف در آینده ای نزدیک در فضای سایت رسمی این سازمان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام شوزب شیری، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط اوقاف با مردم و پاسخگویی به موارد درخواست، شکایت، طرح و... مردمی اظهار داشت: سازمان اوقاف پیرو پیگیری سازمان بازرسی کل کشور و اهتمام و تاکید ریاست سازمان، امکان ثبت شکایات مردمی در سایت رسمی سازمان اوقاف را طراحی و این امکان در بستر سایت رسمی این سازمان ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح راه اندازی سامانه ای به منظور پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی ارائه شده، افزود: در این سامانه، علاوه بر اماکن ثبت شکایات مردمی، خدمات ارائه شده بسط داده می شود و امکاناتی از قبیل، ثبت درخواست ها، ارائه مشاوره وقف، ثبت ایده و پیشنهاد و همچنین پیگیری و پاسخگویی به درخواست ها در آن ایجاد می شود.

حجت الاسلام شیری اضافه کرد: تسریع در پاسخگویی به درخواست ها، ارجاع مستقیم درخواست ها به واحد اجرایی و ...، از مزایای ایجاد این سامانه است.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان اوقاف با بیان اینکه با ایجاد این سامانه، درخواست های مردمی به صورت مستقیم به واحد اجرایی مربوطه ارجاع داده می شود، افزود: این سامانه گردش کارهای غیرضروری را در اوقاف کاهش می دهد و به صورت مستقیم درخواست را به واحد اجرایی مربوطه ارجاع می دهد و واحد مذکور نیز، 15 روز فرصت اجرا دارد و پس از آن واحدهای مافوق امکان پیگیری و گزارش گیری را خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه در آینده ای نزدیک  با ایجاد زمینه های لازم در سایت رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی www.oghaf.ir دایر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    0 0
    با سلام ووقت بخیر با توجه به رسالت سازمان بازرسی باید عرض کنم متاسفانه افراد پستی مثل یحیی نصیری در بازرسی سازمان اوقاف فعالیت می نماید که علاوه براینکه خودش فرد کثیفی هست کثافت کاری افراد پست دیگر را نیز پوشش می دهد واقعا متاسفم بر بازرسی اوقاف
  • حسن IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    0 0
    بازرسی در تبریز یعنی آدم پستی مثل نصیری که فقط به درد پاچه خواری می خورد ولی جدیدا آقای صدقی بچه خوبی هست امیدوارم خرابش نکنید بازرسی یعنی گیربازار برای آدمای خوب و همسو با افراد بدرد نخور
  • علی سامعی ( نام قبلی قربانعلی ) IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    0 0
    محضر حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) حضرت حجت الاسلام والمسلمین خاموشی سلام علیکم ؛ همسرم خواب دید بر سردر ورودی منزلمان به مساحت 250 متر زمین در دو طبقه 150 و 125 متر تابلو نصب شده " مسجد امام علی ع و فاطمیه حضرت زهرا س " وقف نمودم . سند بنام اوقاف زدم . صیغه مسجد هم خوانده شد . الحمدلله . مسجد در کوچه و در نزدیکی مسجد صاحب الزمان واقع شده با سقفی کوتاه که با پرده طبقه اول به دوقسمت تقسیم که برکوچک بودن آن افزوده و ازجهت برگزاری نمازرونق چندانی ندارد . فقط شب ها نمازبا نماز گزارنی اندک برگزار می شود که به عنوان واقف نگران بسته شدن درب مسجد ، بلا استفاده بودن آن یا بهره برداری حداقلی ازاین سرمایه بیت المال هستم . البته به شکر الهی ی دوره امام جماعت و هیئت امنا و بسیج خواهران مسجد درسطح گرمسار و استان به عنوان نمونه انتخاب شدند . یکی از هیات امنای مسجد آل یاسین در گرمسار که مسجدی بزرگ ، نوساز و درشرف تکمیل است و نیاز به بودجه دارد . پیشنهاد نمود با اذن ولی فقیه توسط سازمان اوقاف مسجد فروخته و در مسجد آل یاسین هزینه شود که با هدف بهره برداری بهینه ازسرمایه بیت المال پیشنهاد خوبی است . استنباط بنده : هیچ اجازه ی در خصوص دخل و تصرف و دخالت درامور مسجد ندارم و فردی عادی مثل بقیه افراد محسوب می شوم . سوال : 1- آیا اجازه بنده به عنوان واقف در خصوص فروش مسجد و هزینه نمودن وجه آن در مسجد آل یاسین لازم است.؟ 2- با توجه به موارد مذکوراجازه فروش مسجد به اداره اوقاف و امور خیریه جهت هزینه نمودن وجه آن در مسجد آل یاسین را می دهید.؟ 3- در صورت اجازه فروش آیا می توان وسایل مسجد را به مسجد آل یاسین تحویل داد .؟ آدرس مسجد : استان سمنان با احترام / قربانعلی سامعی / در شناسنامه به علی تغییر داده ام .
  • غزاله رهنما IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    یک خانه کلنگی واقع در رشت دارم برای گرفتن سند تک برگی اقدام کردم تمام مراحل اداریش با زحمت فراوان انجام شد فقط یک امضای نماینده اوقاف مانده که حدود ۳ ماه هست پرونده بنده در اداره اوقاف مونده اصلا بهش رسیدگی نمیشه تا الان با این شرایط کروناحدود ۷ بار مراجعه کردم هربار میگن ما با شما تماس ولی دریغ از یک تماس.از اونطرف اداره ثبت مدام پیگیری میکنه که چرا نماینده اوقاف رو نمیارین.خواهشا هرچند وقت یک بار بازرس بفرستین به شهرستان برای اینکه شاید یه نظمی حاکم بشه به اینطور اداره ها