جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیر  دبیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان دو رکن "استاد" و "برنامه" را برای رسیدن به هدف مهم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین فرزانه در نشست اختتامیه هم اندیشی اساتید و ممتحنین شفاهی درس خارج حوزه علمیه خراسان، گفت: برای رسیدن حرکت علمی به هدف مورد قبول دو رکن برنامه و استاد وجود دارد و این امر در محافل علمی قابل دفاع است.

وی با بیان اینکه برنامه موجب فراهم شدن امکانات لازم و تعیین مسیر و هدف است، تصریح کرد: استاد نیز استعداد یک فرد را به سمت هدف و در آن مسیری که برنامه در نظر گرفته، حرکت می دهد و اگر این حرکت نباشد به طور طبیعی کار به جایی نمی رسد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، وجود استاد در رشد علمی طلبه را مهم و تاثیرگذار دانست و بر این نکته که استادی، مسئولیت مهم و والایی است، تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه که همزمان رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی است، هدف شورای عالی حوزه علمیه خراسان را تدوین برنامه دقیق برای موفقیت بهتر و بیشتر طلاب این حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به سختگیری هایی که در تدوین آیین نامه دانشگاه علوم اسلامی رضوی انجام شده و نتیجه بخش بوده است، ابراز کرد: سختگیری در مسائل علمی قابل قبول است و باید توجه کرد که معدل و امتحان واقع بینانه، برآورد درستی برای مسئولان به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha