پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اراکی در سوریه

حوزه / مقاومت دولت و ملت سوریه با همکاری حامیان مقاومت در منطقه از جمله لبنان، جمهوری اسلامی ایران ، رمز عدم تحقق اهداف دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی، دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در رأس هیئتی برای دیدار با مقامات و علمای سوریه به این کشور سفر کرده است ، امروز با "محمد عبدالستار السید" وزیر اوقاف سوریه دیدار و گفتگو کرد.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب در این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر ارتش، ملت و دولت سوریه و نیروهای مقاومت بر گروه‌های تروریستی و افراطی مسلح،  مقاومت دولت و ملت سوریه با همکاری حامیان مقاومت در منطقه از جمله لبنان، جمهوری اسلامی ایران و برخی کشور‌های دیگر را رمز عدم تحقق اهداف دشمنان اسلام مبنی بر سقوط نظام سوریه و تسلط دشمنان منطقه و خارج از منطقه بر کشور سوریه دانست.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: با پایان مأموریت فرماندهان نظامی در میدان‌های عملیات باید فرماندهان فکری و اعتقادی که علما و اندیشمندان اسلامی هستند، حضور جدی خود را برای یک جنگ فکری دراز مدت اعلام کنند.

وی افزود: ساز و کار چنین حضوری از الان باید طراحی و تنظیم شود؛ بنابراین تشکیل مرکز دارالتقریب و تشکیل کار گروهی برای بررسی راه‌های آموزش و تربیت اسلام ناب به‌دور از انحرافات و همچنین تکیه بر فقه المقاومة و فقه الوحدة را سه حوزه مهم مورد توجه و برنامه‌ریزی قلمداد نمود.

آیت الله اراکی همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و آکادمیک و دانشگاهی برای تربیت جوانان امت اسلامی از مذاهب مختلف را مقدمه‌ای لازم برای ساماندهی مبارزه فکری دراز مدت علیه انحرافات و جریان‌های تکفیری دانست.

"محمد عبدالستار السید" نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدام شایسته مجمع جهانی تقریب در برنامه‌ریزی این سفر، حضور آیت‌الله‌اراکی در سوریه را فرصتی برای تبادل نظر درباره شرایط کنونی منطقه و تأکید بر راه‌های تقویت همکاری‌ در مسیر وحدت امت اسلامی ارزیابی کرد.

وزیر اوقاف سوریه که خود از اساتید دانشگاه و علمای صاحب نظر است، ضمن تشکر از همکاری‌های دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت سوریه در برابر جریان‌های تکفیری، گفت: به واسطه این حمایت‌ها، توانستیم یأس را بر دشمنان مستولی و زمینه را برای پیروزی‌های بزرگ‌تر فراهم نماییم.

 وی پیشنهادات آیت الله اراکی را راهبردی، راهگشا و منطقی ارزیابی کرد و افزود: با همه پیشنهادات مطرح شده کاملا موافق است و امید است در مدت اقامت هیئت مجمع جهانی تقریب در سوریه مذاکرات انجام شده در قالب یادداشت تفاهمی آماده و نهایی گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha