جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله میرزا خلیل قبله ای در مسجد نور تهران

حوزه/ مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت الله میرزا خلیل قبله ای در مسجد نور تهران برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام حائری از فضلای حوزه، عصر امروز در این مراسم با تبیین شاخصه های عالمانی که برای خدا کسب علم و دانش می نمایند اظهار داشت: اولین شاخص از نظر رسول خدا(ص) برای عالمان دینی این است که در نفس خود شانی برای خودش قائل نباشد و هر چه گستره علم او بیشتر شود تواضع و فروتنی اش گسترده تر گردد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) عالمی را مورد تایید ائمه(ع) و مردم می دانند که اهل فروتنی، تواضع، ترس از خدا و زهد و تقوا باشد.

حجت الاسلام حائری اضافه کرد: مرحوم آیت اله قبله ای یکی از مصادیق عالمان با تقوا است، این بزرگوار از محضر اساتید بزرگ و پرآوزاه ای مانند حضرات آیات خوئی، سید محسن حکیم، حجت، علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) کسب فیض کرد.

وی افزود: پدر ایشان اصلی ترین مشوق او در ورود به حوزه های علمیه بوده و به راستی این عالم ربانی تواضع را از پدرشان به ارث برده بود.

این خطیب حوزوی در ادامه حراست از حریم دین را از شاخصه های عالم دینی بر شمرد و خاطر نشان کرد: امروز مردم ما کماکان ولایی بوده و نسبت به علمای خدوم ارادت دارند که کثرت جمعیت حاضر در این مراسم گویای این مطلب است .

حجت الاسلام حائری در پایان با بیان ویژگی های امام جماعت موفق در مساجد پرداخت و گفت:  اگر ائمه جماعات مساجد عمیقا درس خوانده، عامل به علم خود، دارای حسن خلق و دارای روابط اجتماعی مطلوب و مردمی باشند، آنگاه ما مسجدی موفق خواهیم داشت.

313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha