جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افزایش متقاضیان بسته های غذایی میان وعده‌ حلال در استرالیا

حوزه/ صاحب یک مغازه حلال در شهر ملبورن استرالیا، درحرکتی ابتکاری بسته‌های میان وعده غذای حلال به مشتریان ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenational.ae، صاحب یک مغازه حلال در شهر ملبورن استرالیا، درحرکتی ابتکاری بسته‌های میان وعده غذای حلال به مشتریان ارائه می‌دهد. این فروشگاه پیش از این تنها کباب و خوراک تهیه می‌کرد تا اینکه فروشنده مسلمان آن تصمیم می‌گیرد بسته‌های میان‌وعده‌ و آماده‌ای به برای مشتریان فراهم کند که متشکل از یک لایه سیب‌ زمینی سرخ شده، یک لایه  پنیر فرآوری شده، پس از آن یک لایه گوشت ذبح اسلامی و حلال (گوشت بره، مرغ و یا مخلوط)، و در نهایت سس انتخابی است.

ارتان اوزر و مادرش گولتن آیدوغان، در رسطوران بی‌تکلف‌شان در حومه ملبورن مشغول دادن غذا به مشتریان هستند.

یکی از پسربچه‌های محلی که در مدرسه راهنمایی اسلامی تحصیل می‌کند درباره این غذا می‌گوید: ما هر هفته چند بار به اینجا می‌آییم و این غذا طرفداران زیادی میان هم‌مدرسه‌ای‌های مسلمان و همچنین دوستان غیرمسلمان ما دارد. این غذای بسیار خوشمزه، لذیذ و متفاوتی برای جوانان و نوجوانان است. اما نام آن هم بسیار مهم است. غذای حلال و اینکه می‌دانیم مسلمانان آن را درست کرده‌اند مهم است. گویی سعی دارند همبستگی ایجاد کنند.

به جز طعم متفاوت و لذیذ این غذای حلال، عامل دیگری که سبب توسعه و افزایش متقاضیان غذای میان وعده حلال شده است، تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی بوده است. یک گروه شبکه اجتماعی با بیش از 160 هزار عضو، از طرفداران پروپاقرص این میان وعده حلال هستند.

سیاست‌های استرالیا علیه غذاهای حلال

با همه این احوال روایت میان وعده‌های اسلامی بیشتر از همه درباره سیاست است تا غذا به خودی خود و ظهور آن در برابر پس زمینه ظهور برخی سیاستمداران و افراط‌گرایان ضداسلامی در استرالیا همراه بوده است.

سال گذشته کوری برناردی سناتور استرالیایی کمیته‌ای در سنا به منظور بررسی صدور گواهینامه حلال در استرالیا تشکیل داد. اخیرا نیز پائولین هنسون سناتور ضداسلامی کمپینی با کمیسیون سلطنتی تشکیل داده و مدعی شد قصد دارد تعیین کند که آیا اسلام یک دین است یا یک ایدئولوژی سیاسی؟ در همین زمان بود که بعضی از مخالفینش او را به صرف میان وعده حلال دعوت کردند تا نگاه او را نسبت به اسلام تغییر دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha