شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: آن چیزی که امروزه مقام معظم رهبری برای جوانان بیان می‌کنند همان چیزی است که ائمه(ع) بر آن تکیه داشته‌اند و اگر جوانان از ولایت‌فقیه تبعیت داشته باشند هیچ انحرافی در جامعه ما به وجود نخواهد آمد.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: حقیقتاً کلام و رفتار ائمه(ع) با توجه به اتصالی که به وحی داشته‌اند برای ما الگوست.

وی بیان کرد: ائمه(ع) آنچه را که خداوند، دین و قرآن بیان داشته‌اند به دیگران عرضه می‌کردند و اطاعت و فرمان‌برداری از آنها با توجه به الگو بودنشان عامل سعادت و خوشبختی انسان‌ها است.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم افزود: متأسفانه گاهی انسان‌ها به دلیل ناآگاهی و ارتباط نداشتن با ائمه(غ)، الگوهای خود را در اشخاص دیگر می‌بینند که موجب می‌شود به مشکلات بسیاری مبتلا شوند.

وی تصریح کرد: اسلام بر اساس نیازهای انسان، احکام و برنامه‌های خود را عرضه کرده است و این برنامه‌ها موجب می‌شود انسان به سعادت رسیده و راه درست را پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی ابراز داشت: ائمه(ع) بهترین الگو را برای جامعه بشری عرضه کرده‌اند ولی آنهایی که اطلاع دقیقی از اسلام ندارند گاهی اسلام را وارونه دیده و برداشت‌های غلطی از اسلام می‌کنند که موجب انحراف در جامعه می‌شود.

 وی ادامه داد: امروزه گروه‌های تکفیری و سلفی‌ها نمونه‌های بارزی از برداشت‌های اشتباه از اسلام هستند و فعالیت‌هایی می‌کنند که همه به نام اسلام تمام می‌شود؛ همان‌طور که خوارج برداشت‌های غلطی از احکام دین داشتند و حتی در برابر امام علی(ع) موضع‌گیری می‌کردند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم عنوان کرد: تحریف‌هایی که در طول تاریخ و از صدر اسلام آغاز شد به این دلیل بود که مسلمانان تنها قرآن را محور کار خود قرار داده بودند و به سنت توجه نمی‌کردند و همین دلیل موجب انحراف در تاریخ شد و خلافت را در برابر امامت به وجود آوردند و در سرزمین‌های اسلامی انحرافات به وجود آمد.

وی تصریح کرد: امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) از شخصیت‌هایی بودند که یک نهضت بسیار بزرگی را در جامعه دینی به وجود آوردند و از فرصت به وجود آمده، در قالب آموزش اصحاب و پرورش شاگردان، برای تبیین معارف دین استفاده کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اقبالی گفت: در زمان امامان گذشته دین اسلام مانند پوستین وارونه شده بود و مردم همه چیز را خلاف واقعیت می‌دیدند همان‌طور که با استدلال به قرآن، امام علی(ع) و امام حسین(ع) را شهید کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از معاویه مردم با اسلام وارونه خو گرفته بودند و حتی درواجبات دین تغییراتی وارد شده بود، گفت: امام صادق(ع) با استفاده از فرصت به وجود آمده معارف دین را برای مردم بازگو کردند و با برداشت‌های غلط نسبت به اسلام مقابله کردند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم عنوان کرد: امام صادق(ع) با تربیت شاگرد و اعزام مبلغ به مناطق اسلامی اسلام ناب را عرضه کردند و اگر امروز پشتوانه محکمی از دین داریم به دلیل روایاتی است که از امام صادق(ع) و شاگردانش به یادگار مانده است.

وی اذعان داشت: امام صادق(ع) بازگو کننده دین واقعی و ناب اسلام بود و اگر بخواهیم زندگی و جامعه سالمی داشته و سعادتمند باشیم باید این امام همام و رفتار ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه بی‌اطلاعی جامعه از دین و احکام دینی موجب می‌شود که شیادان در قالب خرافات مردم را از مسیر واقعی خارج کنند، گفت: مبارزه با خرافات و شناساندن دین و احکام دینی یکی از وظایف اصلی در جامعه اسلامی است و حوزه علمیه بیشترین تأثیرگذاری را می‌تواند داشته باشد.

وی بیان کرد: شخصیت‌های بسیاری وجود دارند که سال‌ها در فراگیری علوم دینی تلاش کرده‌اند و اگر جوانان دست خود را در دست آنها بگذارند منحرف نخواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: آن چیزی که امروزه مقام معظم رهبری برای جوانان بیان می‌کنند همان چیزی است که ائمه(ع) بر آن تکیه داشته‌اند و اگر جوانان از ولایت‌فقیه تبعیت داشته باشند هیچ انحرافی در جامعه ما به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha