شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ حمله به فیضیه و جسارت نسبت به روحانیت موجب شد که طلبه‌ها متوجه شوند که رژیم پهلوی واقعاً سفاک و خون‌ریز است و نفرت آنها نسبت به این نظام بیشتر شده و جوششی انقلابی در آنها به وجود آید.

آیت الله محسن فقیهی، یکی از حاضرین در حادثه حمله به مدرسه فیضیه قم در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به حوادث این روز گفت: روز جمعه دوم فروردین سال 42 همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به دعوت آیت الله گلپایگانی، مجلس عزایی در مدرسه فیضیه قم برگزار و سخنران مراسم نیز مرحوم حاج انصاری مشخص شده بود.

وی بیان کرد: در وسط مراسم شخصی صلوات فرستاد و این صلوات ادامه پیدا کرد و اوضاع غیر عادی شد؛ شخص دیگری فریاد زد که ساکت شو ولی سر و صدا ادامه پیدا کرد و یک درگیری به وجود آمد و گویا کسی را از مجلس به بیرون راندند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بعد از این جریان ساواکی‌ها که از قبل آماده بودند به مدرسه ریخته و شروع به ضرب و شتم طلبه‌ها کردند.

وی تصریح کرد: طلبه‌ها جوان و بسیار شجاع بودند و در زدوخورد اول توانستند نیروهای ساواک را از مدرسه بیرون کنند؛ ولی بار دوم ساواکی‌ها با نیروهای بیشتری حمله کردند و توانستند بر مدرسه مسلط شده و عده‌ای را کشته و مجروح کنند و عده‌ای از طلبه‌ها را از طبقه دوم به حیاط مدرسه پرت می‌کردند.

آیت الله فقیهی افزود: طلبه‌ها آیت الله گلپایگانی را به حجره‌ای برده و جلوی آن ایستادند تا به ایشان صدمه‌ای وارد نشود، ساواکی‌ها قصد حمله به این حجره را داشتند که با واکنش خوب طلبه‌ها رو به رو شدند و سرانجام طلبه‌ها توانستند آیت الله گلپایگانی را از مدرسه خارج کرده و جانشان را حفظ کنند.

وی عنوان کرد: ساواکی‌ها به مدرسه و حجره‌ها حمله کرده و همه چیز را نابود کردند و حتی به مدرسه صدمه وارد کردند؛ مدت‌ها مدرسه تعطیل بود و برای بازگشایی مجبور شدند مدرسه را تعمیر کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حمله به فیضیه و جسارت نسبت به روحانیت موجب شد که طلبه‌ها متوجه شوند که رژیم پهلوی واقعاً سفاک و خون‌ریز است و نفرت آنها نسبت به این نظام بیشتر شده و جوششی انقلابی در آنها به وجود آید.

وی با بیان اینکه مجلس عزاداری برای امام صادق(ع) در فیضیه مبدأ انقلاب شد گفت: پس از این اتفاق امام (ره) و علمای دیگر اعلامیه دادند و سخنرانی‌های اعتراضی اوج گرفت و شور انقلابی از طلبه‌ها شروع شد و سراسر کشور را فرا گرفت و تا نابودی رژیم طاغوت ادامه پیدا کرد.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه حمله به مردم در فیضیه باید عبرتی برای حکومت‌ها باشد که اگر در کنار مردم نباشند سقوط خواهند کرد، افزود: حکومت بحرین که همین اقدامات خشن را علیه مردم ناراضی انجام می‌دهد باید مطمئن باید که سرنوشت رژیم پهلوی در انتظار آنها خواهد بود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha