شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی ، امام جمعه آبادان

حوزه/ حجت الاسلام ابراهیمی گفت: امروز به هنرمندان متدین و انقلابی کمتر بها داده می شود، به گونه ای که حتی رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی ها به این موضوع مهم اشاره و بر لزوم توجه و حمایت از جوانان هنرمند متدین و ارزشی تأکید کرده اند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خوزستان، با اشاره به وضع فرهنگی جامعه، اظهار داشت: مسأله فرهنگ در ادوار گذشته غالبا مورد غفلت قرار گرفته و کمتر به موضوعاتی از این قبیل توجه و رسیدگی شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، با اشاره به ساختارشکنی های صورت گرفته در موضوعات فرهنگی کلان کشور، بیان داشت: متأسفانه برخی چالش های فرهنگی همچون حمایت از برخی اهل قلم زاویه دار با اصول انقلابی، بازیگران و هنرمندان ضد ارزشی و آنهایی که به جای بازی در میدان انقلاب اسلامی در میدان دیگری ایفای نقش می کنند،وجود دارد که بسیار نگران کننده است.

حمایت دولت از هنرمندان متدین و انقلابی

امام جمعه آبادان، خواستار حمایت ویژه از هنرمندان متدین و انقلابی شد و گفت: امروز به هنرمندان متدین و انقلابی کمتر بها داده می شود، به گونه ای که حتی رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی ها به این موضوع مهم اشاره و بر لزوم توجه و حمایت از جوانان هنرمند متدین و ارزشی تأکید کرده اند.

وی در ادامه به نقش مجلس در ریل گذاری فرهنگی اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که نمایندگان مجلس در این زمینه می توانند به صورت کاربردی انجام دهند، اولا داشتن درک درست از واقعیت های فرهنگی کشور و دوما شناخت آسیب های فرهنگی کشور و در نهایت نیز تصویب لوایحی و پیگیری آنها برای رفع معضلات فرهنگی است.

حجت الاسلام ابراهیمی، در پایان، بهره گیری از کارشناسان خبره، نخبه و متدین جهت اتخاذ راهکارهای عملیاتی برای ریل گذاری صحیح در مسیر فرهنگی را یکی از ضرورت های مجلس خواند و تصریح کرد: یکی از نکاتی که مجلس باید به آن توجه کند، برنامه ریزی درست، کابردی و عملیاتی با اعمال نظر کارشناسان خبره، نخبه و متدین و سپس ریل گذاری درست در مسیر فرهنگ برای دولت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha