شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی به تلاش شبانه روزی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برای ایجاد تحول و برآورده شدن انتظارات مقام معظم رهبری با توجه به رهنمودهای معظم له اشاره و برنامه جامع حوزه انقلابی را مهمترین رکن برای تحول عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی، امروز در نشستی با برخی از فضلای خراسانی مقیم قم، حرکت آغاز شده در حوزه علمیه خراسان را مبارک خواند و با بیان این که به دنبال تعامل بیشتر میان این حوزه و حوزه علمیه قم هستیم، این امر را به معنای استفاده از تجربه ها و توانایی های موجود این دو حوزه تاریخی و تاریخ ساز دانست تا حرکتی نیرومند و بهتر شکل بگیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه تعامل در عرصه های مختلف وجود داشته و اگر مولفه های لازم پیش بینی و طرح مناسبی ارائه شود، می توان تعامل بیشتر و مستمری داشت، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به حرکت های مشترک در حوزه های علمیه انتظار دارند، تحول نیز منوط به استفاده از ظرفیت های مشترک در حوزه های علمیه است.

وی در ادامه به انتظار رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی بودن حوزه های علمیه اشاره و خاطر نشان کرد: تعیین مولفه ها، شاخصه ها و کارکردهای لازم برای انقلابی بودن آن از جمله کارهایی است که باید انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه حوزه های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته اند، تصریح کرد: امروز به حوزه انقلابی متحول و پاسخگوی خواسته های نظام و جامعه ایران و جهان نیاز داریم.

وی به تلاش شبانه روزی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برای ایجاد تحول و برآورده شدن انتظارات مقام معظم رهبری با توجه به رهنمودهای معظم له اشاره و برنامه جامع حوزه انقلابی را مهمترین رکن برای تحول عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به فعالیت تشکیلاتی و کار کارشناسی شده در حوزه خراسان، گفت: افراد زبده و کاربلدی در پنج نظام «آموزش»، «پژوهش»، «اجتماعی و سیاسی»، «فرهنگ و اخلاق» و «خدمات و معیشت» در حال فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ارتباط های خوب این حوزه با برخی از اساتید خراسانی مقیم قم در مسیر تحول، یادآور شد: نیروی انسانی یکی از ارکان مهم در تحول است که به همین علت برای تربیت و بهره گیری از استاد، مدیر و طلبه در حال برنامه ریزی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، محور اصلی در حوزه علمیه را اجتهاد خواند و ابراز کرد: برخی تخصص های ایجاد شده نیز اگر با نگاه به اجتهاد باشد یعنی هر مجتهدی در یک عرصه مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی متخصص شود، کار بایسته و شایسته ای محقق می شود.

گفتنی است، در این نشست که در اتاق جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز حضور داشت، نمایندگان مجمع طلاب خراسانی مقیم قم ضمن اعلام آمادگی همکاری در مسیر پیش روی تحول حوزه علمیه خراسان، درباره ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر این حوزه با حوزه علمیه قم و رشد و ترقی بیشتر آموزشی، علمی، پژوهشی و... طلاب خراسانی پیشنهاداتی ارائه کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha