پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ اولین همایش قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و اخلاقی آذربایجان غربی

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: طلاب و روحانیون به عنوان لشکریان قرارگاه فرهنگی در نمازهای جمعه حضوری پرشور و نشاطی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی عصر امروز در اولین همایش استانی قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و اخلاقی که با حضور ائمه جمعه شهرستان ها و طلاب و روحانیون در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهارداشت: بزرگداشت و برگزاری مراسم برای سالروز 5 مرداد 1358به عنوان روز نماز جمعه، نقطه عطف و جهش است و دارای مفهوم و محتوایی به معنای «نماز ستون دین است» می باشد.

وی افزود: تداعی و بزرگداشت روز نماز جمعه موجب تقویت فرهنگ نماز، اصلاح جامعه به سوی سعادت و بهانه ای برای ترویج ارزش های الهی و آموزه های اسلامی است.

رئیس ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: از دستاوردهای نورانی انقلاب اسلامی ستادهای نماز جمعه برای اقامه هرچه باشکوه تر این عمل عبادی سیاسی به عنوان تحکیم اتحاد در میان مسلمانان است.

وی مهیا ساختن فضای مصلی ها از نظر معنوی و فیزیکی را در جذب نمازگزار موثر دانست و افزود: ایراد خطبه های بروز و موثر از سوی امام جمعه به همراه تبلیغ و اطلاع رسانی در افزایش شرکت نمازگزاران در فریضه نماز جمعه و آماده ساختن شرایط مطلوب در مصلی ها می تواند در جذب مردم مومن و متدین به نماز جمعه موثر باشد.

این محقق حوزوی  در ادامه بیان داشت: ایراد خطبه های به روز، پربار و متناسب با نیازهای مردم جامعه و محبت و اخلاص به آنان می تواند در ترغیب مردم به شرکت در نمازها موثر باشد، رهبر معظم انقلاب می فرمایند:«یکی از سخت ترین کارهای ما ائمه جمعه آن است که هز جمعه در مقابل مردم مومن و متدین بیایستیم و بگوییم: «اوصيکم بتقوي الله و نظم امرکم» و این نشان از سنگینی مسئولیت و رسالت ائمه جمعه است.

وی با تاکید به حضور طلاب و روحانیون در نمازهای جمعه خاطرنشان کرد: حضور روحانیون و طلاب در تشویق و جذب مردم و ایجاد شور در اقامه نماز جمعه موثر است لذا می طلبد طلاب و قشر روحانیت به عنوان لشکریان قرارگاه فرهنگی در نمازهای جمعه حضوری پرشور و نشاطی داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: رسانه ها، هیات های مذهبی، انجمن های اسلامی، مساجد، حوزه های علمیه، مبلغان دینی و روحانیون طرح هجرت همانند لشکرها و تیپ های مجهز برای قرارگاه فرهنگی مدنظر رهبری معظم هستند که همگی باید با تمام توان و انرژی در راستای تحقق بخشی به منویات رهبری تلاش کنیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جواد حسین خانی، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی اذعان داشت: امروزه در سراسر استان ستادهای نماز جمعه به عنوان بازوان پرتوان امام جمعه هماهنگی و سازماندهی شده اند.

وی افزود: هیچ نماز جمعه ای بدون ستاد برگزاری نماز جمعه نداریم و امیدواریم روندموجود از شکل محتوایی خارج شده و به سمت عمق بخشی و عملیاتی کردن منویات رهبری حرکت موثر و پویایی داشته باشد.

این محقق حوزوی تصریح کرد: توجه به رسالت ائمه جمعه به عنوان فرمانده قرارگاه و افراد ستاد نماز جمعه  همانند افسران قرارگاه با رویکرد جدید در راستای ارتقا توان تاثیرگذاری مطلوب و تحقق بخشی به رهنمودهای معظم له همراه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha