جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: باید ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی برای مردم تبیین شود، چرا که تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بدون استقلال اقتصادی میسر نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) طبس در گفتگو با خبرنگار خبرگزای حوزه» در بیرجند، با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: ما نباید اقتصاد مقاومتی را در حد شعار بدانیم، بلکه برای تحقق آن باید گام های عملیاتی برداریم.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب مکرر در نام گذاری هر سال و سخنان و پیام های خود بر مسائل اقتصادی تاکید کرده اند که نشان دهنده اهمیت و توجه به معضلات اقتصادی است، لذا باید برای اجرایی شدن آن توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه علمیه طبس، گفت: ما با توجه به توانمندی که داشتیم و به خاطر اهمیت اقتصاد مقاومتی ضمن حمایت از محصولات تولیدی شهرستان، اقلام مصرفی و غذا که مهمترین رکن سفره و زندگی هر ایرانی است، از کالای بومی استفاده می کنیم، همچنین برخی از اقلام را نیز در خود حوزه پرورش می دهیم که خرما و نارنج را می توان از مهم ترین آنان دانست.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) وجود جوانان بااستعداد را فرصتی بزرگ دانست و یادآور شد: ما در کشورمان نیروهای با استعداد و توانمند زیادی داریم که باید از آنان  استفاده کنیم  تا زمینه پیشرفت در تمامی عرصه ها از جمله تولید در کشور فراهم شود.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: باید ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی برای مردم تبیین شود، چرا که تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بدون استقلال در اقتصاد میسر نمی شود و همه باید با همکاری و استفاده از تمامی پتانسیل های کشور برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی بسیج شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع)  ادامه داد: ما تنها با استقلال در اقتصاد می توانیم زمینه شکست استکبار را فراهم کنیم و دیگر دچار مشکلاتی اعم از تحریم ها نشویم.

حجت الاسلام زمانی به نقش روحانیون و حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: روحانیون در زمینه اقتصاد مقاومتی وظیفه ارشاد، فرهنگ سازی و تبیین محتوایی منابع دینی را دارند و باید  به طور صحیح  سبک زندگی اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha