جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ معاون دبیرکل حزب الله در مراسمی که برای حمایت از علمای بحرین برگزار شد، گفت: بحرین مزرعه آل خلیفه نیست، بلکه کشوری است که ملت در انتخاب آن حق دارند؛ آیا آمریکا زبان خود را بلعیده که می بیند در بحرین چگونه رفتار می شود اما آن را محکوم نمی کند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبر گزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که برای حمایت از علمای بحرین برگزار شد، گفت: حکومت بحرین به روش مستبدانه رفتار می کند و اقدام به سرکوب و کشتار و بی حرمتی می کند و مساجد را ویران و علما و رهبران دینی را زندانی می کند بدون این که توجیهی برای کار خود داشته باشد، این همان چیزی است که با حقوق بشر سازگاری ندارد.

وی تصریح کرد: بحرین مزرعه آل خلیفه نیست، بلکه دولتی است که ملت در انتخاب آن حق دارند؛ آیا آمریکا زبان خود را بلعیده که می بیند در بحرین چگونه رفتار می شود اما حوادث بحرین را محکوم نمی کند؟

حجت الاسلام نعیم قاسم همچنین با طرح این سؤال که آیا شورای امنیت بینایی خود را از دست داده که اتفاقات بحرین را نمی بیند؟ تاکید کرد: گویی این کشور بیرون از کره زمین است؛ یک نوع همدستی  و سکوتی مرگبار در قبال حوادث بحرین وجود دارد به گونه ای که به دولت مستبد آل خلیفه اجازه می دهند تا هرچه بخواهد انجام دهد.

وی ادامه داد: این رسوایی بزرگی است و این رسوایی به خاطر نفت و منافعی است که دولت های بزرگ در منطقه به دنبال آن هستند. لایحه حقوق بشر موجودیت خود را از دست داده و می توان گفت که این عنوان هیچ وجود خارجی بر روی کره زمین ندارد.

معاون دبیر کل حزب الله اشاره کرد: عربستان مسؤول اصلی حوادث بحرین، سوریه، یمن و لیبی و کل منطقه است؛ چراکه می خواهد با پول و اموال سیطره و نفوذ خود را تثبیت کند و سرنوشت منطقه را به روابط خود با اسرائیل گره بزند. عربستان از روی حماقت رفتار می کند و بدون هیچ حساب و کتابی اقدام به کشتار و ویرانی می کند تا روابط با اسرائیل را عادی کند و قضیه فلسطین را محو کند.

وی تاکید کرد: جنبش مردمی در هر صورت باید به نتیجه برسد اما استبداد سرنوشتش شکست و ناکامی است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha