جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مشکینی

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم آیت الله مشکینی در مسیر نهضت به زندان رفت و در تبعید دوران سختی را سپری کرد و همچنین آن موقع که در جامعه مدرسین حضور داشتند با صدور بیانیه، پیام امام راحل را به نقاط مختلف کشور می رساندند و از امام(ره) به عنوان مرجع تقلید با تمام وجود و با امضایی که داشتند دفاع می کردند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت نهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی، اظهار داشت: این عالم بزرگ حقیقتاً شخصیتی بودند که برای همه حوزویان می توانند الگوی موفقی هم در عرصه علم و تحصیلات و هم در بُعد معنوی و اخلاقی باشند.

وی همچنین افزود: ایشان حقیقتاً فردی خدوم، پرتلاش و خستگی ناپذیر و در عین حال دارای مراتب علمی بالا به عنوان مدرسی قوی و پرتوان بودند که در عرصه های مختلف درخشیده و شاگردان بسیاری را تقدیم اسلام، انقلاب و حوزه های علمیه نمودند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مرحوم آیت الله مشکینی چه در زمینه فقه و تفسیر و سایر مباحث علوم حوزوی و چه در مساله اخلاق، شخصیت بارزی بودند که وقتی درس اخلاق ایشان در مسجد اعظم یا جاهای دیگر شروع می شد، بسیاری از طلاب و فضلا با عشق و علاقه بسیار در آن شرکت کرده و بهره می بردند.

وی افزود: حقیقتاً باید گفت این گونه افراد واقعاً کم هستند که عمل و گفتار آن ها با هم همخوانی داشته  و هم در بُعد علمی و هم بعد عملی، الگوی برجسته ای باشند.

عضو خبرگان رهبری همچنین خاطرنشان کرد: ایشان نه تنها در بُعد علمی و اخلاقی؛ بلکه در بُعد مبارزاتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان شخصیت ضد طاغوت و همراه امام، نقش بسیار مهمی در پیروزی نهضت ایفا کردند و خود ایشان بسیار معتقد بود که باید با قبول مسئولیت پذیری، در برابر رژیم فاسد طاغوت ایستاد و از امام خمینی (ره) حمایت جانانه کرد.

وی گفت: ایشان در مسیر نهضت به زندان رفت و در تبعید دوران سختی را سپری کرد و همچنین آن موقع که در جامعه مدرسین حضور داشتند با صدور بیانیه، پیام امام راحل را به نقاط مختلف کشور می رساندند و از امام(ره) به عنوان مرجع تقلید با تمام وجود و با امضایی که داشتند دفاع می کردند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: مرحوم آیت الله مشکینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم به درس و بحث حوزوی بسنده نکرده و در متن مسایل انقلاب قرار داشتند؛ به طوری که هر جا انقلاب و نظام در عرصه های مختلف به وجود ایشان احساس نیاز می کرد، حضور داشتند؛ چه سال های حساس ابتدای انقلاب و چه بعدها که ریاست مجلس خبرگان رهبری را عهده دار شدند، در عرصه حضور جدی داشته و یار و یاور امام و رهبری بودند.

وی بیان داشت: جالب و درس آموز این که هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری ایشان را شخصیتی بسیار خدوم نسبت به انقلاب و ایثارگر در مسیر اهداف ناب اسلام و تشیع توصیف کرده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha