سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم بیان این که تلاش در مسیر نشر و ترویج آموزه های ائمه اطهار(ع) از جمله امام صادق(ع) از جمله رسالت های مهم حوزه است، خاطرنشان کرد: گمشده امروز بشر دست یابی به معارف ناب اهل بیت(ع) است؛ به ویژه از ناحیه امام صادق(ع) که احادیث و روایات بسیار گرانبهایی از ایشان به دست ما رسیده که عمل به آن ها ضامن سعادت انسان هاست.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت سالروز شهادت رییس مذهب جعفری امام صادق(ع) ابراز داشت: ما در زمانه ای زندگی می کنیم که شاهد هجوم انواع و اقسام شبهات هستیم و در این میان طلاب و فضلای حوزه و اساتید و محققین در خط مقدم پاسخگویی به این شبهات و دفاع از حریم دین قرار دارند.

وی افزود: در واقع روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(ع) باید بتوانند که به تأسی از سیره و روش نورانی حضرت، به شبهات مختلف اعتقادی، دینی ، معرفتی ، اخلاقی و غیره به زبان روز و بر اساس اقتضائات جامعه پاسخ مستدل و منطقی داده و در هدایت نسل جوان بکوشند.

وی با بیان این که تلاش در مسیر نشر و ترویج آموزه های ائمه اطهار(ع) از جمله امام صادق(ع) از جمله رسالت های مهم حوزه است، خاطرنشان کرد: گمشده امروز بشر دست یابی به معارف ناب اهل بیت(ع) است؛ به ویژه از ناحیه امام صادق(ع) که احادیث و روایات بسیار گرانبهایی از ایشان به دست ما رسیده که عمل به آن ها ضامن سعادت انسان هاست.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال همچنین بر لزوم شناخت هر چه بیشتر و بهتر سیره و سنت امام صادق(ع) در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: چنین ایام مناسبی بهترین فرصت است تا مردم و به خصوص نسل جوان را با ابعاد گوناگون سبک زندگی امام صادق(ع) آشنا نموده و به این وسیله نسخه بهتر زیستن و دست یابی به کمال و سعادت را به آن ها ارائه دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha