شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد توکل

عضو خبرگان رهبری گفت: بی شک خدمات مرحوم آیت الله مشکینی در عرصه اخلاق حوزه هیچ گاه از یادها فراموش نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت نهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی اظهار داشت: این عالم بزرگ و شخصیت انقلابی با این که در فقه جزو علمای شاخص به شمار می رفت؛ اما با این حال در زمینه ترویج درس اخلاق در حوزه و تربیت شاگردان اخلاقی تلاش های بسیاری را انجام داد که امروز بخشی از ثمرات کار عظیم ایشان را می بینیم.

وی با بیان این که در همه دوران، توجه به مساله اخلاق از مهم ترین ضرورت های فراروی حوزه و نهاد روحانیت به شمار می رود، گفت: به خصوص در شرایط امروز باید بیش از پیش به اخلاق در حوزه بهای لازم داده شود و درس های بزرگی از شیوه کار و نوع بیان و عملکرد الگوهای برجسته ای چون آیت الله مشکینی (ره) می توان در این باره گرفت.

این استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: بی توجهی به مساله اخلاق در جامعه و به ویژه در حوزه تبعات سنگینی را متوجه ما می کند و لذا شخصیت فرزانه و پرهیزگاری چون مرحوم آیت الله مشکینی با درک اهمیت این موضوع در این مسیر گام های استواری برداشت و بی شک خدمات ایشان در این باره در حوزه های علمیه فراموش نخواهد شد.

وی گفت: این که مقام معظم رهبری می فرمایند حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند نیز در سایه توجه به مقوله اخلاق میسر می شود؛ چرا که اساساً انجام وظایف انقلابی در پرتو تقویت بعد اخلاقی و معنوی امکان پذیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha