جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجرم سابقه دار تهدید کرده بود مسجد بوستون را به آتش می‌کشد

حوزه/ یکی از اهالی ماساچوست که تهدید کرده بود قصد آتش زدن مسجد بوستون را دارد دستگیر و متهم شناخته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، روز سه شنبه یکی از اهالی ماساچوست که در فیس بوک تهدید کرده بود قصد آتش زدن مسجد بوستون را دارد دستگیر و متهم شناخته شد.

به گفته دادستان فدرال، پاتریک کئوگان 44 ساله از اهالی وینچستر در حومه ایالت بوستون در آمریکا، یک محکوم سابقه دار است که به جرم تهدید جنایی از طریق اینترنت، همچنین به خاطر در اختیار داشتن مهمات غیرقانونی بازداشت شده است.

کوئگان تصویری از یک مسجد در حال سوختن را در صفحه فیس بوک انجمن اسلامی مرکز فرهنگی بوستون گذاشته بود و در زیر آن نوشته شده بود: مسجد محله تان را آتش بزنید!

در اسناد دادگاه آمده بود که علت شکایت مسئولین و رهبران مسجد، نزدیکی این ماجرا به حمله تروریستی پاریس بود و با وجودی اینکه این مرکز پیش از این نیز پیغام‌های منفور و ضداسلامی دریافت کرده بود ولی این تصویر آنان را به شدت نگران کرده بود.

اگرچه کوئگان از این عمل خود ابراز ندامت کرده بود، اما به گفته دادستان، تحقیقات نشان می‌دهد که او اقدام به خرید مهمات کرده بود. این درحالی است که این فرد به دلیل اینکه دارای سابقه محکومیت به اتهام ضرب و جرح بود، از  لحاظ قانونی اجازه خرید اسلحه را نداشت.

حملات تروریستی اخیر به نام اسلام سبب افزایش اسلام‌هراسی و جرایم متعدد علیه مسلمانان شده است. ماه گذشته یکی از اهالی کانکتیکات به جرم تیراندازی به سوی مسجدی در نزدیکی خانه‌اش به 6 ماه زندان محکوم شده بود.

گزارش شورای روابط اسلامی آمریکایی تهدیدهای گزارش شده علیه مساجد در ایالات متحده آمریکا در سال گذشته را 78 مورد اعلام کرده است که این رقم بیشترین موارد حملات علیه مساجد نسبت به سال‌های گذشته بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha