پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه باید رابطه ناگسستنی میان روحانیت و مردم تعریف کرد، گفت: این رابطه ناگسستنی در انقلاب اسلامی وجود دارد و رمز پایداری و استواری انقلاب، ارتباط وسیع روحانیت و مردم است.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اینکه روحانیت پیشتاز حرکت های انقلابی بوده است، اظهار داشت: در هر حرکتی که روحانیت صحنه را خالی کرد، آن نهضت به شکست منجر شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل ناکام ماندن نهضت هایی که پیش از انقلاب در داخل کشور شکل گرفت و یا در قالب موج بیداری اسلامی در کشورهای دیگر رخ داد، عدم حضور روحانیت در صحنه بوده؛ چراکه روحانیت می تواند مردم را در میدان حفظ نماید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه باید رابطه ناگسستنی میان روحانیت و مردم تعریف کرد، ابراز داشت: این رابطه ناگسستنی در انقلاب اسلامی وجود دارد و رمز پایداری و استواری انقلاب، ارتباط وسیع روحانیت و مردم است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین، حضور روحانیت در عرصه های اجتماعی را زمینه ساز افزایش پیوند محکم با مردم عنوان کرد و گفت: روحانیت علاوه بر «تبلیغ دین و هدایت دینی» و «بصیرت افزایی و هدایت سیاسی»، اگر نسبت به امور مختلف زندگی مردم از جمله معاش و ساخت و سازهایی که در جهت کمک به زندگی مردم است بتواند برنامه ریزی کند و حضور قوی داشته باشد، پیوند محکم تری با مردم خواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: حضور فعالانه روحانیت در بیمارستان سازی، مدرسه سازی و عرصه های اجتماعی زمینه ساز تاثیر بیشتر هدایت دینی خواهد بود.

وی با بیان اینکه روحانیت در سه عرصه حضور جدی دارد، ابراز داشت: روحانیت همواره در غم و شادی مردم شریک بوده و به ایجاد انگیزه در مردم برای مواجه شدن با مشکلات پرداخته است.

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: روحانیت هم در عرصه سیاسی که رهبری نهضت ها را برعهده داشته و هم در عرصه احکام و دین که عهده دار مرجعیت مردم بوده، به ایفای نقش هدایت گری پرداخته است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: امام خمینی(ره) به عنوان تبلور این حقیقت، علاوه بر این که مرجع امور دینی مردم بودند، هدایت سیاسی ملت را نیز برعهده داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان روحانیت و مردم است، تصریح کرد: اگر آگاهی بخشی روحانیت به عنوان خنثی کننده توطئه دشمن نباشد، ممکن است نقشه های شوم دشمن تاثیر خود را بگذارد.

امام جمعه موقت قم در پایان خاطرنشان کرد: این روحانیت است که با آگاهی بخشی، هوشیار کردن مردم و همراه با جامعه اجازه نمی دهد توطئه دشمن به ثمر برسد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha