شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کنفرانس «روانشناسی مسلمانان سیاه‌پوست» در فیلادلفیای امریکا

حوزه/ متخصصان روانشناسی، دانشگاهیان و فعالان اجتماعی مسلمان آمریکا این هفته برای شرکت در دومین کنفرانس سالانه «روانشناسی مسلمانان سیاه‌پوست» در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا گرد هم آمدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» متخصصان علم روانشناسی، دانشگاهیان و فعالان اجتماعی مسلمان آمریکا این هفته برای شرکت در دومین کنفرانس سالانه «روانشناسی مسلمانان سیاه‌پوست» در دانشگاه کاتولیک چستنات هیل فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا گرد هم آمدند.

کنفرانس امسال که تحت عنوان «عمیقا ریشه‌دار: تأملی درباره فعالیت‌ها، انعطاف‌پذیری و التیام فعالان سیاه‌پوست مسلمان»  برگزار شد شامل بخش‌های مختلفی با تمرکز بر تاریخ فعالان مسلمان سیاه‌پوست بود. این همایش که توسط بنیاد سلامت مسلمانان برگزار شد با برگزاری سمینارها و کارگاه‌های مختلف فرصتی برای برای مسلمانان سیاه‌پوست به وجود آورد تا در عصر مبارزات سیاه‌پوستان امریکا علیه نژادپرستی و مبارزات مسلمانان این کشور بر ضد اسلام‌هراسی با هم ارتباط برقرار کرده و درباره موقعیت سیاسی اجتماعی خود در جامعه آمریکا به بحث و تبادل نظر بپردازند.

این برنامه که به طور برجسته به بررسی رابطه سلامت روحی افراد و پیگیر بودن آنها در طلب آزادی و عدالت فردی و اجتماعی پرداخت بر ایجاد درکی عمیق‌تر درباره نقش ضربات روحی ناشی از نژادپرستی سیستماتیک و ستم علیه سیاه‌پوستان و نیز روش‌های مراقبت از خود دربرابر این آسیب‌ها تأکید زیادی داشت.

دپارتمان روانشناسی حرفه‌ای دانشگاه چستنات هیل، سازمان شورای روابط اسلامی آمریکا و سازمان همکاری مسلمانان علیه نژادپرستی از جمله حامیان این کنفرانس بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha