پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دوره آشنایی با تفکر دینی- حوزه خوزستان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، از برگزاری دوره مقدماتی آمادگی شرکت طلاب در مسابقات علمی مدارس علمیه کشور، در مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، خبرداد.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره مقدماتی آمادگی شرکت طلاب در مسابقات علمی مدارس علمیه کشور، اظهار داشت: این دوره در 2 موضوع «ادبیات عرب» و «فقه و اصول» به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

وی بابیان این‌که 14 نفر از طلاب این مدرسه در دوره مقدماتی آمادگی جهت شرکت در مسابقات علمی شرکت می‌کنند، گفت: ازآنجایی‌که 14 نفر از طلاب مدرسه ولی‌عصر(عج) اهواز، مجوز ورود به این دوره از مسابقات را کسب کرده‌اند، تصمیم گرفتیم تا برای آنها یک دوره آمادگی با استفاده از اساتید خبره در زمینه‌های علمی برگزار کنیم.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، با اشاره به این‌که در کلاس‌های دوره هم از کتاب‌های حوزه سنتی همچون اصول و لمعه و هم از کتب سفیران استفاده می‌شود، افزود: نکته قابل توجه در دوره مقدماتی مسابقات علمی طلاب مدارس علمیه سراسر کشور، این است که دوره مذکور «علم محور» بوده و دیگر طلاب صرفاً نباید کتب مربوطه را مطالعه کنند، بلکه مباحثی حتی خارج از کتاب را نیز مطالعه و پژوهش می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسوی، بابیان این‌که مسابقات علمی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در شهریورماه 95 برگزار می‌شود، گفت: إن شاءالله با یاری خداوند متعال در این آزمون پیش رو هم طلاب مدرسه علمیه توانایی‌های خویش را همچون سال‌های گذشته به نمایش گذاشته و بار دیگر موفقیتی برای حوزه علمیه خوزستان، به ارمغان آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha