جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام صادق علیه السلام

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز، از برگزاری مراسم شهادت امام جعفرصادق(ع)، براساس سنت هرساله با حضور روحانیون و طلاب این حوزه خبرداد.

حجت الاسلام فاضل طاهری پاکدل، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز اظهارداشت: همزمان با شهادت امام جعفرصادق(ع)، امام ششم شیعیان و براساس سنت هرساله، روحانیون و طلاب مدرسه امام سجاد(ع)، و مدارس تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری پاکدل تولیت مدارس علمیه صادقیه شیراز، ضمن اقامه عزاداری در نمازخانه مدرسه و سخنرانی، با پای پیاده به سوی مدرسه علمیه خان به عزاداری و سوگواری می پردازند و با اقامه نماز ظهر و عصر به پایان خواهد رسید.

وی افزود: مراسم یاد شده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی تولیت مدرسه علمیه اهل بیت(ع) و امام جمعه موقت شیراز، روز شنبه، 9 مردادماه، مصادف با بیست و پنجم شوال، ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز گفت: این مراسم همه ساله از سوی این حوزه علمیه و با حضور علما، فضلا، روحانیون تراز اول شهر شیراز و خیل عظیم عزادارن و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام فاضل طاهری پاکدل خاطر نشان کرد: عزاداری اهل بیت علیهم السلام و به خصوص حضرت صادق(ع) برای طلاب و حوزویان یک وظیفه است.

استاد حوزه شیراز بیان کرد: امروزه باید وظیفه ی خود را برای حضرت صادق(ع) و جامعه اطرافمان انجام دهیم و نیاز روحی خود را با کسب معرفت تامین و با فراگیری الگوهای زندگی آن امام بزرگوار ابتدا در زندگی فردی خودمان و سپس در زندگی اجتماعی به نمایش بگذاریم.


  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha