جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام صادق علیه السلام

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات‌اسلامی گناباد گفت: در سالروز شهادت امام‌صادق(ع) به همت روحانیون، دستجات عزاداری و پیاده روی در این شهرستان برگزار می گردد.

حجت الاسلام محمدرضا رحمانی رئیس اداره تبلیغا‌ت‌اسلامی گناباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در گناباد گفت: امام‌صادق(ع) عمر پربرکت خویش را همچون دیگر ائمه(ع) در ترویج فرهنگ تشیع گذراند و درنهایت جان خود را در این مسیر تقدیم کردند.

وی اظهار کرد: هرساله در سالروز شهادت امام صادق (ع) در گناباد همانند سایر نقاط کشور، مردم در قالب هیئت‌های عزاداری همانند ایام محرم به عزاداری می‌پردازند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه عزاداری مردم گناباد به صورت هیئتی در سالروز شهادت امام صادق(ع) دارای سابقه ۱۰ ساله است، تصریح کرد: مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) گناباد صبح روز شنبه نهم مردادماه در مسجد امام صادق (ع) و با حضور ۲۰ هیئت عزاداری و مردم عزادار برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم هیئت‌های عزاداری به صورت منسجم به عزاداری می‌پردازند و پس از مداحی مداحان، عزاداران از سخنرانی حجت الاسلام شهیدی استفاده می‌کنند.

این فعال فرهنگی  با اشاره به استقبال مردم گناباد از مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: به دلیل استقبال عظیم مردم از اجتماع سالروز شهادت امام صادق‌(ع)، برادران عزادار در محل مسجد امام صادق (ع) و خواهران عزادار در محل مهدیه گناباد خواهند بود.

به گفته وی، در هدایت و راه اندازی این دستجات عزا ، روحانیون نقش محوری دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha