پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، تعداد دانش پژوهان حال حاضر این دانشگاه را ۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجه ای از دانش پژوهان دانشگاه مجازی المصطفی، مخاطبان بخش آموزش زبان فارسی هستند و هم اکنون دانش پژوهان بیش از ۷۳ کشور جهان، زبان فارسی را در دانشگاه مجازی فرا می گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی، امروز در سومین روز از اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی با اشاره به ارائه دروس دانشگاه مجازی در سه محور نظام آموزشی سنتی، نظام آموزشی مدرن و دوره های پودمانی و آزاد، خاطرنشان ساخت: دانشگاه مجازی المصطفی از هشت گروه علمی–تربیتی تشکیل و هم اکنون دانشکده­های قرآن و حدیث، فقه و حقوق، اخلاق و تربیت، مطالعات اسلامی و دانشکده زبان مشغول به فعالیت می باشند.

وی مجموع دانش پذیران و دانش پژوهان حال حاضر دانشگاه مجازی المصطفی را ۸ هزار نفر عنوان کرد و افزود: بخش قابل توجه ای از دانش پژوهان دانشگاه مجازی المصطفی، مخاطبان بخش آموزش زبان فارسی هستند و هم اکنون دانش پژوهان بیش از 73 کشور جهان، زبان فارسی را در دانشگاه مجازی فرا می گیرند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی با ارائه این پیشنهاد که تمامی متقاضیان تحصیل حضوری در جامعةالمصطفی، ابتدا آموزش زبان فارسی را پیش از ورود به ایران از طریق مجازی بیاموزند، اظهار داشت: از برنامه ­های فرهنگی دانشگاه مجازی المصطفی می توان به شهرهای مجازی زبان فارسی و قرآن، ارائه دروس اخلاق، رادیو اینترنتی و ... اشاره نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در ادامه، به تبیین طرح توسعه آموزش مجازی در جامعةالمصطفی پرداخت و افزود: با توجه به شرایط روز دنیا و در مقایسه با سایر دانشگاه های مجازی جهان، جایگاه دانشگاه مجازی المصطفی با نقطه مطلوب فاصله دارد و طرح توسعه آموزش مجازی المصطفی نیز برای جبران همین فاصله پی گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، آموزش مجازی از وضعیت منحصر شده در دانشگاه مجازی، به همه واحدهای صفی داخل و خارج از کشور توسعه خواهد یافت، تصریح کرد: دانشگاه مجازی با توجه به توان خوبی که از لحاظ فنی و نیروی انسانی دارد، امکانات خود را در اختیار صفوف قرار خواهد داد و با استفاده از ظرفیت آنان در تولید محتوا و ارائه متون درسی قابل ارائه در فضای مجازی، گام مثبتی را به پیش برخواهد داشت.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، آموزش مجازی را از راهبردهای اصلی جامعةالمصطفی دانست و گفت: توسعه حضور موثر المصطفی در عرصه تعلیم و تربیت در فضای مجازی با هم افزایی بین بخش های مختلف المصطفی، جذب حداکثری علاقه مندان به فراگیری علوم و معارف اسلامی و پیش گیری هوشمندانه از آسیب ها و تهدایات قابل پیش بینی و تبدیل آنها به فرصت، از اهداف طرح توسعه آموزش مجازی المصطفی به شمار می آید.

وی، لزوم تداوم تحصیل طلابی که به دلایل مختلف امکان ادامه حضور در ایران را نداشته و فراهم نمودن بستر لازم برای تحصیل در کشورهایی که امکان حضور المصطفی در آنجا مهیا نیست را از مهم ترین ضرورت های طرح توسعه آموزش مجازی برشمرد و گفت: هم اکنون دانشگاه مجازی کورسوا در آمریکا با همکاری 13 دانشگاه از 28 کشور جهان، 15 میلیون دانشجو دارد به همراه دانشگاه مجازی اسلامی در قطر با گرایش سلفی وهابی و حدود 800 هزار دانشجو و نیز دانشگاه مجازی فیوچر لرن انگلستان، از پیشگام ترین مراکز آموزش مجازی در سراسر جهان به شمار می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در بخش پایانی سخنان خود، به بیان راهبردهای عملیاتی سازی طرح توسعه مجازی المصطفی پرداخت و  تاکید کرد: اگر این راهبرد عملیاتی گردند، می توانیم زودتر از موعد پیش بینی شده به افق پذیرش صدهزار دانشجو در دانشگاه مجازی المصطفی دست یابیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha