چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ویژه‌نامه "پاسخگویی به سؤالات دینی در فضای مجازی"

حوزه/ شماره ویژه پژوهشنامه‌ی افق مکث با عنوان "پاسخگویی به سؤالات دینی در فضای مجازی" توسط موسسه صراط مبین چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شماره ویژه پژوهشنامه‌ی افق مکث با عنوان "پاسخگویی به سؤالات دینی در فضای مجازی" توسط موسسه صراط مبین چاپ و منتشر شد.

این پژوهشنامه در هر شماره یکی از مسائل اجتماعی – فرهنگی را با رویکرد حل مسئله مدنظر قرار داده است و با محورهای پژوهشی مختلف، پس از ارائه تصویری واضح از مسئله، درصدد تبیین راه‌کارهای حل آن است.

سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع طلاب حوزه‌های علمیه تهران، در تاریخ 25 اردیبهشت 1395، بخشی از دغدغه‌های ایشان در خصوص فضای مجازی را نمایان ساخت و با نظر به شبهات رایج در فضای مجازی تعبیر "میدان واقعی جنگ" را برای آن به کار بردند. این سخن باید موجی از توجهات را جلب نموده و با پژوهش‌های دقیق، به جهت‌دهی صحیح فعالان این عرصه منتهی شود. علاوه بر آنکه باید این موج پویا و فعال باقی نگاه داشته شود. این هدف منتهی به انتشار این نشریه شده است. که حاوی بخش‌های متنوعی است.
در بخش اول با انعکاس بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در موضوع، محورهای اصلی فعالیت در این عرصه را تبیین کرده است تا جای خالی سیاست‌گذاری انجام نشده، تا حدودی پر شود.
در بخش دوم به بررسی و معرفی مراکز و گروه‌های فعال و مدعی در عرصه پاسخگویی به سؤالات دینی و در بخش سوم به بیان آسیب‌های موجود در این عرصه و ارائه راهکارهای درمان آن پرداخته شده است.
و در قسمت بعدی این ویژه‌نامه مطالبی به‌عنوان پیوست منتشر شده است که شامل اصول پاسخگویی، خاستگاه شبهات و روش‌های شبهه پراکنان است.
در انتها نیز مصاحبه‌ای با رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و یکی از کارشناسان این عرصه منعکس شده است.
برای تهیه این ویژه‌نامه می‌توانید با دفتر نشریه به شماره 32910663-025 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha