جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان اوگاندا

حوزه/ رهبران اسلامی اوگاندا از رئیس جمهور این کشور خواستند تا وزارتی به امور مسلمانان اختصاص دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از allafrica.com، رهبران اسلامی اوگاندا در مراسم توزیع زکات توسط خانه زکات در کامپالا از موسونی رئیس جمهور این کشور خواستند تا وزارتی به امور مسلمانان اختصاص داده شود.

شیخ ادریس سوابی از منطقه خدی در کامپالا گفت: 10 میلیون مسلمان در اوگاندا زندگی می‌کنند و آن‌ها باید وزارتی برای رسیدگی به امور و مشکلاتشان داشته باشند.

حاج مجید باگالالیو رئیس هیات امنا خانه زکات نیز از رئیس جمهور انتقاد کرد که چرا تعداد مسئولین مسلمان در مناسب دولتی خصوصا در کابینه تا این اندازه پایین هستند.

وی در این باره گفت: حتی تعداد کمی مسلمان که در مناسب بالای دولتی هستند بیشتر وزرای ایالتی هستند و ما از دولت می‌خواهیم که مسلمانان را در وزارتخانه‌های کابینه نیز منسوب کند.

* رئیس جمهور هنوز پاسخی به این درخواست مسلمانان نداده است

رئیس جمهور موسونی هنوز پاسخی به این درخواست مسلمانان نداده است. حاج محمد نیانزی مدیرکل خانه زکات در پاسخ به سکوت رئیس جمهور به درخواست آنان برای ایجاد وزارتخانه امور اسلامی، با بیان اینکه آنان از واکنش او ناراحت و رنجیده خاطر نیستند گفت: ما تصمیم را به عهده خود ایشان گذاشته‌ایم.

در مراسم زکات امسال 500 میلیون شیلینگ در میان طبقات مختلف اسلامی از جمله سالمندان و شیوخ توزیع شد.

* خانه زکات اوگاندا چیست؟

خانه زکات یک موسسه عام المنفعه غیردولتی در اوگاندا است که در سال 2014 تاسیس شده و زکات جمع آوری شده را میان فقرا، یتیمان و نیازمندان توزیع می‌کند. حاج محمد نیانزی مدیرکل خانه زکات از مسلمانان اوگاندا خواسته است حداقل 2.5 درصد از سود و ثروت‌شان را به عنوان زکات به نیازمندان اختصاص دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha