شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمپین میان ادیانی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان برای مبارزه با اسلام‌هراسی

حوزه/ گروه میان ادیانی سین سیناتی ایالت اوهایوی آمریکا فعالیت های خود را به منظور مبارزه با اسلام‌هراسی، ارتقای گفتگوی میان ادیانی و رابطه با جامعه مسلمانان سین سیناتی آغاز کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، گروه میان ادیانی سین سیناتی در ایالت اوهایوی آمریکا فعالیت خود را به منظور مبارزه با اسلام‌هراسی، ارتقای گفتگوی میان ادیانی و رابطه با جامعه مسلمانان  آغاز کرد.

انجمن ملی جامعه و عدالت به همراه انجمن ملی مسیحیان و یهودیان اکنون با هم یکی شده و گروهی با عنوان «همسایه مسلمان‌مان را بشناسیم: اسلام‌هراسی متعلق به جامعه ما نیست» تشکیل داده‌اند. این گروه ده‌ها تن از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان را دور هم جمع کرده‌اند تا با بهره‌مندی از روابط انسانی میان اعضای ادیان مختلف، اجتماعات دینی را به هم پیوند دهند.

اعضای کمپین همچنین قصد دارند برنامه‌هایی برای شناخت همسایگان مسلمان تشکیل دهند. گروه به دیگر اعضای جامعه کمک خواهند کرد تا تلاش‌ها و زحمات جمعیت 25 هزار نفری مسلمانان ناحیه سین سیناتی را بشناسند.

رابرت هارولد رهبر جامعه مسیحیان و یهودیان در این باره می‌گوید: در فرآیند ارتقاء درک میان ادیانی، تلاش این کمپین از بین بردن کلیشه‌های منفی علیه مسلمانان و مبارزه با قربانی کردن ناعادلانه تمام اعضای این دین محترم جهانی بر مبنای اقدامات تروریستی افراطیون سیاسی است.

هارولد در ادامه گفت: هرچند تعداد مسلمانان نسبت به دیگران کمتر است اما مشارکت آنان در امور اجتماعی شهر ما بسیار زیاد است. مسلمانان این منطقه بسیار فعال هستند و تقریبا در اکثر فعالیت‌های مدنی ناحیه سین سیناتی مشارکت داشته و نقش هدایت کننده دارند. جامعه باید یادآور این حقیقت شده و هدف ما نیز همین است.

جامعه مدنی به کدام سو می رود؟

مایک یازل، وکیل کاتولیک شهر سین سیناتی در این باره می‌گوید: سئوال من این است: جامعه مدنی ما به کدام سو در حرکت است؟

در میانه افزایش احساسات ضد اسلامی، که تا حد زیادی به دلیل شعارهای نفرت‌محور جمهوری‌خواهان است، گروه جزوه‌ای با این عنوان منتشر کرده است: چگونه به سخنان کذب پاسخ دهیم؟

در این جزوه آمده است: مسلمانان در سرتاسر دنیا اقدامات هولناک و ایدئولوژی داعش را محکوم می‌کند. این عادلانه نیست که بگوییم اسلام مقصر جنایات داعش است، مانند اینکه تمامی مسیحیان را به خاطر جنایات کوکلن کلاس‌ها متهم بدانیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha