جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد صادق یوسفعلی تولیت مدرسه بیت المهدی(عج) شیراز

حوزه / تولیت مدرسه علمیه بیت المهدی(عج) شیراز گفت : انتظار یک ایدئولوژی است، آن هم ایدئولوژی شیرزنان و شیرمردان ظلم ستیز، نه مردان و زنان روباه دل که برای فرار از مسئولیت، بهانه می تراشند و مرگ ننگین را بر شهادت افتخار آمیز ترجیح می دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفعلی تولیت مدرسه بیت المهدی(عج) شیراز در نشست مهدوی طلاب این مدرسه اظهار داشت: انتظار فرج، برترین اعمال یا برترین جهاد یا برترین عبادت شمرده شده لذا معلوم می شود که انتظار مورد تشویق و تحریص صرف یک حالت روحی بدون عمل نیست؛ بلکه شخص منتظر واقعی کسی است که به مقتضای انتظار خود عمل کند.

وی افزود: میزبانی که در انتظار ورود یک مهمان عزیز است، همه ی مقدمات پذیرایی را قبل از ورود او فراهم می کند؛ به طوری که لحظه ی ورود او هیچ کمبودی احساس نشود.

تولیت مدرسه علمیه بیت المهدی(عج) شیراز بیان کرد: در حقیقت منتظران واقعی فرج مانند سربازانی اند که در حال آماده باش به سر می برند، تا هر لحظه ای که از سوی فرمانده، فرمان حمله صادر شود بی محابا بر سر دشمن بتازند و به او فرصت هیچ تحرکی ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی گفت: منتظران حقیقی فرج با صبر و شکیبایی و استقامت و در صورت لزوم، تقیه می کوشند که هموار کننده راه ظهور و فرج باشند.

وی اضافه کرد: انتظار، یعنی تن به مسئولیت دادن و در حالت آماده باش به سر بردن و جهادی برتر از جهادهای عادی و عبادتی فراتر از عبادات روزمره و عملی با ارزش تر از اعمال معمولی است.

وی گفت: انتظار این نیست که گفته شود باید به رواج ظلم و فساد کمک کرد تا شرایط ظهور فراهم شود و مهدی منتظر هر چه زودتر ظهور کند.

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: انتظار یک ایدئولوژی است، آن هم ایدئولوژی شیرزنان و شیرمردان ظلم ستیز، نه مردان و زنان روباه دل که برای فرار از مسئولیت، بهانه می تراشند و مرگ ننگین را بر شهادت افتخار آمیز ترجیح می دهند.

استاد حوزه شیراز بیان کرد: بسیار بوده و هستند که فلسفه ی سازنده انتظار را وارونه جلوه داده و زمینه ساز اقتدار زورگویان و قلدران و خائنان شده اند.

وی در پایان گفت: انتظار فرج اجری جزیل دارد، بلکه منتظران را منزلتی مانند منزلت شهیدان یا برتر می دهند. حضرت علی(ع) در این مورد می فرماید که انتظار فرج بکشید و از گشایش الهی نومید نباشید، زیرا در پیشگاه خدا محبوب ترین اعمال انتظار فرج است.

انتهای پیام .. / .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha