جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکه

حوزه/ کتاب "اسرار حج" با نگاهی به برکات و آثار حج و همچنین نگاهی به اسرار و رازهای اعمال حج، برگرفته از سخنرانی‌های مرحوم آیت‌الله مهدوی دامغانی توسط انتشارات دلیل ما منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، کتاب "اسرار حج" با موضوع پژوهشی در رمز و رازها، آموزه‌ها و آثار تربیتی حج و عمره توسط انتشارات دلیل ما منتشر و در دسترس محققان و پژوهشگران علوم دینی قرار گرفت.
این کتاب ارزشمند برگرفته از سخنرانی‌های مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی دامغانی است که در جلسات "اسرار حج" در سال 1373 برای جمعی از مومنان و فرهیختگان بیان شده و مورد استقبال قرار گرفته، به طوری که نوارها و لوح فشرده جلسات سخنرانی وی در طی سال‌های گذشته بنا به درخواست‌های مکرر، به صورت گسترده تکثیر و برای استفاده در اختیار فضلاء، محققان و دانش پژوهان علوم دینی قرار گرفته است.
در قسمت نخست این کتاب، زندگی نامه مرحوم مولف به قلم فرزند وی آیت الله علی مهدوی دامغانی منتشر شده است.
این کتاب در چهار بخش در سایه سار حج، نگاهی به آثار، برکات و برتری حج، نگاهی به اسرار و رازهای اعمال حج و نگاهی به شهر زیارتی مدینه منوره در ٦٦٨ صفحه تدوین شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده: با عنایت به اهمیت و عظمت حج، هیچ استاد محقق و نویسنده توانایی قادر نیست که تمام ابعاد و زوایای این ضیافت الله را آن گونه که در حقیقت هست به تصویر بکشد و به قلم جاری کند و آن مقداری هم که میسور می‌شود باید به لطف و عنایت ویژه پروردگار متعال و ذوات مقدسه معصومین(ع) و استمداد از کلام و روایات آنان باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha