جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید مهدی فال اسیری تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز گفت: هزینه ها و اوقاتی که صرف دروغ پردازی و شایعه پراکنی می شود برای جلوگیری از بیداری و آگاهی ملت های محروم و مستضعف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی فال اسیری تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز در جمع طلاب و حوزویان این شهرستان به مسئله "تامل در نقل شنیده ها" اشاره کرد و اظهار داشت: راست گویی از محاسن اخلاقی و دروغ گویی از مساوی اخلاقی است. از ویژگی های همه بزرگان دین ما این است که هرگز زبانشان به دورغ آلوده نشده بود.

وی افزود: مهم این است که انسان به گونه ای عمل کند که نه تنها دورغ عمدی نگوید، بلکه از دورغ غیر عمدی نیز پرهیز کند.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) نیریز بیان کرد: در میان مردم شایعات بسیار است و افرادی که شایعه پراکنی می کنند، کم نیستند و لذا امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید که "أَما وَ شَرُّ الْقَوْلِ الْكَذِبُ" آگاه باشید که بدترین سخنان، سخن دروغ است.

وی اضافه کرد: نباید هر شنیده و شایعه ای را تصدیق کرد و نباید بلندگوی پخش شایعات شد. دنیای امروز، پر از امواج شایعات است، بنگاه های شایعه پراکنی، اذهان و افکار و مغزها را به خود مشغول می کنند و فرصت و مجال تشخیص و قضاوت صحیح را از آنها می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین فال اسیری گفت: علاوه بر اینکه رادیوها و ماهواره ها، شایعات دروغ را به خورد مردم می دهند، روزنامه ها و مجلات و سایت ها نیز در اشغال فضای ذهنی مردم، بسیار کوشنده و تلاش گرند.

وی تصریح کرد: هزینه ها و اوقاتی که صرف دروغ پردازی و شایعه پراکنی می شود، برای جلوگیری از بیداری و آگاهی ملت های محروم و مستضعف است؛ چرا که اگر ملت ها بیدار شوند، عرصه را بر دولت های دست نشانده و وطن فروش تنگ می کنند و اجازه نمی دهند که ثروت های خداداد ایشان به جیب مستکبران ریخته شود.

استاد حوزه فارس اظهار داشت: راه چاره همان است که ملت ها به بنگاه های شایعه پراکنی بهاء ندهند و شایعات درورغ را قبول نکنند و خود، با نقل شایعات، آب به آسیاب دشمن نریزند.

وی در پایان این نشست به وظایف همگان و علی الخصوص طلاب و حوزویان خاطر نشان کرد و گفت: امروزه همگی مسئول هستند، در چنین شرایطی باید به مردم هشدار داد که به شایعات اعتماد نکنند و با نقل آنها خدمت بی مزد و منت دستگاه ها و عناصر دروغ پرداز و شایعه ساز را بر عهده نگیرند؛ زیرا با این کار در جرم مجرمان و ظالمان بی بند و بار شریک هستند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha