جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

اختصاصی حوزه/ در پی افزایش فشار رژیم آل خلیفه بر مردم بحرین، هیئتی از علمای قم با سفر به عراق، با علما و شخصیت‌های سیاسی این کشور دیدار کردند.

حجت الاسلام المسلمین محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با اعلام خبر سفر هیئتی از علمای قم به عراق و دیدار با حضرت آیت الله سیستانی گفت: در پی اعلام برگزاری دادگاه شیخ عیسی قاسم و با توجه به حضور مردم در کنار بیت ایشان ما احساس خطر کردیم که احتمال دارد آل‌خلیفه به مردم حمله کند؛ لذا بر خود لازم دیدیم اقدام جدیدی انجام دهیم و شورای عالی مجمع تصویب کرد هیئیتی به عراق سفر کرده و با علما مخصوصا آیت الله سیستانی و مسئولین عراق دیدار کند.

وی افزود: این هیئت شامل آیت الله تسخیری، آیت الله سید احمد خاتمی، حجت الاسلام والمسلمین نواب و بنده بود که با سفر به عراق؛ با برخی علما از جمله حضرت آیت الله سیستانی دیدار کردیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: این هیئت روز دوشنبه به عراق رفت و با برخی مراجع نجف ملاقات کرد و از آنها درخواست کردیم اقداماتی داشته باشند. در بغداد هم با نخست وزیر و رییس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدارکردیم که هردوی آنها گفتند اقداماتی داشته اند و اقدامات دیگری هم انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: هدف از این سفر این بود که فریاد مظلومیت مردم بحریبن را در آنجا منعکس کنیم و ضمن اینکه آنها خودشان مطلع بودند ما هم این مسائل را بازگو کردیم.

اختری خاطرنشان کرد: به حکم وظیفه شرعی این مجمع نسبت به پیگیری وضعیت پیروان اهل بیت(ع) در کشورهای مختلف بر خود لازم می داند برای رساندن پیام مردم مظلوم بحرین، اقداماتی را انجام دهد که سفر به عراق در همین راستا بود.

وی افزود: ما نسبت به مسائل کشورهای مختلف اسلامی از جمله بحرین، پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و نیجریه اقداماتی داریم و وقتی می بینیم پیروان اهل بیت(ع) مورد ظلم و ستم قرار گرفتند با علما و نهادهای مختلف بین المللی رایزنی می کنیم.

* به نهادهای مختلف و بان کی مون نامه نوشته ایم

حجت الاسلام المسلمین اختری با اشاره به فعالیت ها و رایزنی های مجمع اهل بیت(ع) در زمینه مسائل بحرین گفت: در قضیه اخیر بحرین و لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و احضار ایشان به دادگاه، نامه های را به مراجع قم و نجف و مسئولان و سیاستمداران در کشورهای مختلف ارسال کردیم و مسائل را برای آن ها تبیین کردیم.

وی ادامه داد: هفته گذشته نامه ای به دبیرکل سازمان ملل نوشتم و از او خواست نسبت به مسائل بحین احساس مسئولیت کند و تنها به محکوم کردن جنایات آل خلیفه اکتفا نکند. نامه ایی هم به نهادهای دیدبان حقوق بشر نوشتم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شد: نامه های جداگانه هم به رییس جمهور و  رییس مجلس نوشتم که اقدامات لازم را انجام دهند و همه دست به دست هم بدهیم چون لغو تابعیت از نظر قوانین و کنوانسیون های بین المللی درست نیست و هیچ حاکمیتی حق ندارد از شهروند خود لغو تابعیت کند.

وی افزود: اقدام آل خلیفه در برپایی دادگاه برای شیخ عیسی قاسم قبیح و ناهنجار است البته مردم خانه این عالم برجسته را محاصره کرده تا حکومت نتواند نسبت به ایشان تعرضی داشته باشد.

* اقدامات آل خلیفه قرون وسطایی است

حجت الاسلام المسلمین اختری به اقدامات آل خلیفه اشاره کرد و گفت: نه تنها پیروان اهل بیت(ع) بلکه مسلمانان و همه مردم آزاده دنیا می دانند فشارهایی که بر مردم بحرین وارد می شود فشارهای قرون وسطایی است و امروز در هیچ کشوری نمی بینیم حاکمیت اینگونه عمل کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: آل خلیفه هم از پشتیبانی آل سعود برخوردار است و هم پشتیبانی آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی و این جنایات اگر هم به دستور مستقیم این دولت ها نباشد حداقل با سکوت آنها انجام می شود.

وی ادامه داد: وقتی یک نفر در کشوری به جرم جاسوسی زندانی یا کشته میشود غربی ها در دنیا سر و صدای زیادی ایجاد می کنند، ولی در برابر این همه کشته های مردم یمن با بمبهای آمریکایی سکوت می کنند.

حجت الاسلام المسلمین اختری یادآور شد: در سوریه از تروریستها در برابر دولت قانونی حمایت می کنند، اما وقتی به بحرین می رسند از حکومت دیکتاتور و مستبد آل خلیفه در برابر مردمی که حرکت مسالمت آمیز داشتند دفاع می کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم همه علما و مفتی های کشورهای اسلامی به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند و فردا که روز خشم علیه آل خلیفه است، هم صدا با این ملت مظلوم در خشم عمومی مشارکت و انزجار خود را ابراز کنند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha