جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی ـ مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه حوزه انقلابی باید برای نظام تولید فکر کند، گفت: ما در صدد برنامه ریزی برای این امر مهم هستیم و انشاءالله از یک چشم انداز و دورنمایی برخوردار خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: این مجمع از دیدگاه من یک جایگاه بسیار مهم داشته و برآمده از رأی، نظر و فکر بدنه طلاب بوده؛ لذا از این جهت که جوشیده از متن حوزه است، واقعا داری جایگاه ویژه ای می باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آن چیزی که تاکنون در حوزه انجام گرفته، کارهای بسیار بزرگ و ارزشمند و در خور تحسین و تقدیر می‌باشد که جزو زحمات مستمر آیت الله بوشهری و مدیران سابق بوده؛ اما نکات قابل تلاش بیشتری هنوز وجود دارد که حدود ۳۰ بند از آن مشخص شده و در حال تنظیم نهایی آن می‌باشیم؛ همچنین اقداماتی هم که انجام خواهد شد که در راستای تأمین و پر کردن خلاها خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به موضوع مهم حوزه انقلابی، تصریح کرد: مباحث فقهی مورد نیاز حاکمیت در عرصه های مختلف، باید در متن اصلی تولید فکر حوزه که همان سطح عالی و درس خارج است، انجام شود.

*حوزه انقلابی برای نظام اسلامی تولید فکر کند

وی با تأکید بر اینکه حوزه انقلابی باید برای نظام تولید فکر کند، خاطرنشان ساخت: ما در صدد برنامه ریزی برای این امر مهم هستیم و ان شاءالله از یک چشم انداز و دورنمایی برخوردار خواهیم بود.

امام جمعه قم در پایان افزود: همان طوری که قله حوزه را مرجعیت و ولایت می‌دانیم، بدنه طلاب نیز پایگاه اصلی این حوزه محسوب می‌شوند و شما نماینده این بدنه هستید و این نمایندگی طلاب از افتخارات است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نیز در ایتدای این دیدار  با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم الگوی حوزه های علمیه سراسر کشور و امید جهان تشیع می باشد، گفت: باید بحث هجرت علما به سایر حوزه های علمیه کشور در اولویت قرار گیرد.

وی با اعلام آمادگی مجمع نمایندگان در تعامل و همکاری تمام عیار با مرکز مدیریت حوزه های علمیه افزود: با توجه به اینکه حداقل دو نفر از روسای قوا روحانی هستند و نظر مبارک مقام معظم رهبری هم مؤید این مطلب است که خروجی های حوزه به سمت آموزش و پرورش و آموزش عالی در جهت  تعلیم و تربیت نسل جوان هدایت شوند، پیشنهاد می گردد این موضوع در اولویت های کاری مرکز مدیریت قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه خاطر نشان ساخت: همایشی با عنوان "تبیین راهکارهای تحقق حوزه انقلابی" در مشهد مقدس با هدف تبیین و برنامه ریزی در جهت اجرای دستورات مقام معظم رهبری در تاریخ دوم و سوم مهرماه در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع )برگزار خواهد شد و از جنابعالی دعوت می گردد به عنوان مهمان ویژه در این همایش سخنرانی نمایید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha