سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام وحید بابادایی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان تهران از برگزاری دوره «طلبه انقلابی» در شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت: این دوره با همکاری نهادهای فرهنگی و انقلابی، به مدت هفت روز، برای ۳۰۰ نفر از منتخبین طلاب سراسر کشور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام وحید بابادایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تسلیت سالروز شهادت امام جعفرصادق(علیه‌السلام)، از برگزاری اردوی یک هفته ای برای طلاب سراسر کشور، با موضوع تبیین گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه علمیه جعفریه پاکدشت خبر داد، و گفت: دوره های حوزه انقلابی با موضوع تبیین گفتمان انقلاب اسلامی برای منتخبین از طلاب سراسر کشور برگزار می‌گردد.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، انقلاب و حوزه علمیه سرنوشت شان به هم گره خورده است و تکیه گاه همدیگر هستند، و چنانچه حوزه های علمیه انقلابی نمانند، قطعاً ماهیت انقلاب اسلامی نیز گرفتار انحراف و تغییر خواهد شد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه حوزه های علیمه به رهبری امام خمینی(ره) نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، افزود: حیات و رشد انقلاب اسلامی در طول این سال ها با حمایت حوزه علمیه تداوم داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از مسائل اول انقلاب در مواجهه با منافقین، و همچنین پشتیبانی از نظام در طول هشت سال دفاع مقدس و همه مشکلاتی که در این سال ها بوده، می بینیم که روحانیت در خط مقدم دفاع از انقلاب و آرمان های امام(ره) و مقام معظم رهبری حضور فعال و تعیین کننده داشته است.

حجت الاسلام بابادایی گفت: آنچه که باعث شد تا مردم پایبند به انقلاب و نظام اسلامی باشند، در واقع ثمره همان کار دینی و تربیتی است که توسط روحانیت در جامعه دنبال می‌شود، تا انسان‌های معتقد، مؤمن و انقلابی در جامعه رشد و گسترش یایند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن بدنه حوزه تاکید داشتند، افزود: البته انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه تابع شرایط و ضوابطی است که باید رعایت شده و مبانی نظام و انقلاب برای طلاب تبیین و تشریح بشود؛ و ناگفته روشن است که به صرف برگزاری دوره‌هایی، یک حوزه انقلابی نمی شود؛ بر این اساس حوزه انقلابی یعنی حوزه ای که تمام قد در خدمت انقلاب و مردم باشد، و برای برقراری حکومت جهانی امام زمان(عج) دغدغه و برنامه داشته باشد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان تهران از برگزاری دوره «طلبه انقلابی» در شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت: این دوره با همکاری معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و سایر نهادهای فرهنگی و انقلابی، از روز جمعه (8 مردادماه 95) به مدت هفت روز، برای 300 نفر از منتخبین طلاب سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم هر طلبه ای که از این دوره به شهر خود برمی‌گردد، عامل ایجاد انگیزه و تشویق سایر طلاب برای برگزاری دوره هایی مشابه در حوزه علمیه محل تحصیل خود باشند، تا انشاءالله تداوم برگزاری دوره‌های تبیین مبانی گفتمان انقلاب اسلامی، امام(ره) و مقام معظم رهبری به صورت خودجوش توسط طلاب پیگیری و اطلاع رسانی بشود.

حجت الاسلام بابادایی با بیان اینکه این دوره‌ها برای همه اقشار روحانیون برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری دوره «اساتید انقلابی» نیز در آینده نزدیک در دستور کار معاونت تبلیغ حوزه های علمیه قرار دارد، و ما در تهران این آمادگی را داریم تا این دوره را که ویژه اساتید محترم می باشد برگزار کنیم.

وی در پایان خطاب به طلاب حوزه های علمیه گفت: اگر طلبه ای نسبت به مبانی اسلام و انقلاب آگاهی کامل نداشته باشد، هم در در تشخص حق و باطل دچار مشکل خواهد بود، و هم در برابر شبهه افکنی های دشمنان انقلاب اسلامی دچار انفعال شده و نخواهد توانست پاسخ محکم و مستدل به این شبهات ارائه کند؛ بنا بر این بر طلاب واجب است برای فهم درست و دقیق مبانی انقلاب، نسبت به مطالعه صحیفه امام(ره) و بیانات مقام معظم رهبری اهتمام و حساسیت بیشتری قائل بشوند، تا بتوانند به وظیفه انقلابی خویش در دفاع و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی عمل نمایند.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha