جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقصودی - بنیاد خیرین المصطفی

حوزه/ مدیرعامل بنیاد خیرین المصطفی(ص) همکاری بنیاد را در ساخت پردیس خواهران المصطفی(ص)، یکی از نمونه‌های ارزشمند دست‌آوردهای خیرین المصطفی عنوان کرد و گفت: این بنیاد در سال‌های اخیر موفق به راه‌اندازی نمایندگی‌های مختلف در برخی از شهرها مانند تهران، مشهد مقدس، اصفهان، تبریز، گرگان، آشتیان و ... شده که در این نمایندگی‌ها خیرین خواهر و برادر فعالیت‌های چشم‌گیری دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر مقصودی در دهمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعه‌المصطفی(ص)، با اشاره به اینکه بنیاد خیرین المصطفی به منظور ایجاد فضای همراهی و همیاری میان خیرین خواهر و برادر، به دست‌آوردهای فراوانی دست یافته است، ابراز داشت: این بنیاد برای تحقق اهداف متعالی خود و به منظور تسهیل فضای تبیین معارف ناب الهی در گستره جهانی، اقدامات فراوانی در حوزه‌های مختلفی مانند ساخت مجتمع‌های مسکونی، ساخت مدارس و حوزه‌های علمیه، مساجد، درمانگاه، ترجمه کتاب‌های دینی و اسلامی، قرض‌الحسنه و... انجام داده است.

مدیرعامل بنیاد خیرین المصطفی(ص) همکاری بنیاد را در ساخت پردیس خواهران المصطفی(ص)، یکی از نمونه‌های ارزشمند دست‌آوردهای خیرین المصطفی(ص) عنوان کرد و ابراز داشت: این بنیاد در سال‌های اخیر موفق به راه‌اندازی نمایندگی‌های مختلف در برخی از شهرها مانند تهران، مشهد مقدس، اصفهان، تبریز، گرگان، آشتیان و ... شده که در این نمایندگی‌ها خیرین خواهر و برادر فعالیت‌های چشم‌گیری دارند.

دکتر مقصودی گفت: براساس چشم‌انداز کوتاه‌مدت و بلندمدت بنیاد خیرین المصطفی(ص)، برآنیم تا در دوره‌ای نه چندان طولانی، شاهد حضور و فعالیت هزاران نفری خیرین در بنیاد خیرین المصطفی باشیم.

وی در ادامه حضور خیرین را یکی از راهبردهای مهم در عرصه فعالیت‌های آموزشی حوزه بین‌الملل عنوان کرد و یادآور شد: نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی(ص) باید ضمن توجه به ظرفیت فعالیت‌های خیرین، به بهره‌گیری از فضای خیراندیشانه اهتمام جدی داشته و از ظرفیت عظیم خیرین بومی و بین‌الملل استفاده وافر کنند.

مدیرعامل بنیاد خیرین المصطفی با بیان این که متأسفانه از ظرفیت‌های خیرین آنگونه که باید استفاده و بهره‌برداری نشده، ابراز داشت: به منظور شناسایی بهتر ظرفیت‌های خیرین، باید آمار کارها و فعالیت‌های خیرین شناسایی و مکتوب شود.

وی به آیین‌نامه تأسیس بنیاد خیرین المصطفی(ص) در داخل و خارج کشور اشاره نمود و اذعان داشت: در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی باید تأسیس بنیاد خیرین در کشورها را جدی بگیریم و اهتمام زیادی به این موضوع داشته باشیم.

دکتر مقصودی تأکید کرد: باید از ظرفیت تجار و خیرین اقتصادی و ارتباط آنها در کشورهای مختلف، به منظور نشر معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) استفاده نمود.

مدیرعامل بنیاد خیرین المصطفی(ص) در پایان ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن، به ظرفیت‌های عظیم خیرین اشاره و تصریح کرد: عمده درآمدهای هزینه‌ای پنجاه دانشگاه ثروتمند دنیا به همت خیرین و فعال‌سازی مراکز خیرین تأمین می‌شود؛ در این حوزه، دانشگاه‌ها رقابت‌های جدی میان خیرین ایجاد و کمک‌های مالی عظیمی کسب می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha