چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی سعیدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان این‌که دشمن در راهبرد تهاجمی‌اش تغییر استراتژی داده، گفت: باید مراقب باشیم تا مبادا دشمن در ادراک مردم و مسئولان نفوذ کند؛ چراکه نفوذ در این دو عامل مهم، یعنی ضربه محکم به نظام اسلامی ایران که عاقبت بدی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، با بیان این‌که دشمن بزرگِ ایران، یعنی آمریکا، امروز در راهبردهای تهاجمیِ خودش، تغییر استراتژی داده است، اظهارداشت: ماهیت دشمن و به‌ویژه آمریکا همانی است که بود، اما با این تفاوت که تنها در استراتژی تغییر رویکرد داده و بدین دلیل نیز باید مسئولان جمهوری اسلامی نیز، بیش از گذشته، دشمن‌شناس و بصیر باشند.

وی به معنای نفوذ اشاره کرد و با بیان این‌که یک جنبه از نفوذ، تصرف در ادراک سیاسی مسئولان و ادراک فرهنگی مردم است، گفت: باید مراقب باشیم تا مبادا دشمن در ادراک مردم و مسئولان نفوذ کند؛ چراکه نفوذ در این دو عامل مهم، یعنی ضربه محکم به نظام اسلامی ایران که عاقبت بدی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جوان انقلابی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن تأکید دارند، این است که دوری از روحیه انقلابی گری، یعنی همان نزدیکی به دشمن و این مهم خطری جدی به شمار می‌رود.

عوامل ریزش معرفتی و نفسانی انسان

وی به عوامل ریزش معرفتی و نفسانی انسان و در نتیجه آن، دوری از روحیه انقلابی گری، اشاره کرد و گفت: قدرت‌طلبی، غرور، دنیاگرایی، شخصیت گرایی و...، از شاخصه‌های عوامل نفسانی است، که باید از آنها دوری جست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی، بازرگان را یک نمونه ریزش سیاسی محسوب کرد و گفت: در دوران انقلاب، حضرت امام بارها فرمودند که «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر» اما بازرگان معتقد بد که جمهوری باید دموکراتیک باشد و این در اصل همان ریزش سیاسی است و اگر کسی در این دوران هم با مقام معظم رهبری زاویه پیدا کند، به‌یقین جزئی از ریزش‌ها خواهد بود.

نیاز به حرکت جهادی در کشور داریم

وی با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اینکه «تکیه باید بر نیروی داخلی باشد»، اظهارداشت: متأسفانه برخی‌ها نگاهشان به بیرون از کشور بوده و توجهی به فرمایشات حضرت آقا نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پایان با بیان این‌که برای آگاهی بخشی به جامعه نیاز به یک حرکت جهادی داریم، گفت: باید برای مردم نسبت به همه ابعاد روشنگری کرده و جریان‌های سیاسی و... را برای آنها تبیین کرد تا همه از اتفاقات درونی کشور با خبر شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha