پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 389182
۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
اباذر بیگی

حوزه / مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سنگری در مقابل جنگ نرم دشمنان بوده و مساجد بهترین پایگاه و مرجع برای جذب جوانان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر بیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال 72 طبق مصوبه 302 شورای عالی انقلاب تصویب شد و هدف مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن که مقام معظم رهبری مدام به آن اشاره می‌کنند، بود تا در کنار مساجد، پایگاهی دایر شود و از جوانان برای مسائل فرهنگی بهره جوید.

وی افزود: در این راستا بعد از 23 سال ، 22 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کل کشور وجود دارد که 968 تعداد از آن‌ها سهم آذربایجان غربی است و طبق قانون 25 درصد مساجد هر شهرستان می‌تواند دارای کانون شوند، مدیر کانون نیز از سوی هیئات امنا مساجد معرفی می شود و همچنین امروز در شهرستان خوی 153 کانون فرهنگی و هنری مساجد و در شهرستان چایپاره نیز حدود 11 کانون فعال هستند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: جذب و پر کردن اوقات فراغت جوانان از برنامه های این کانون‌ها بوده، به‌ویژه که دشمنان، اعتقادات و باورهای جوانان را نشانه گرفتند لذا مساجد بهترین پایگاه و مرجع برای جذب جوانان هستند.

حجت الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: طرح تلاوت نور بعد از نماز مغرب و عشا توسط مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری برگزار می شود و مدیران کانون‌ها سعی می کنند که جوانان را با خوش رویی، خوش خلقی و مهربانی جذب کنند.

وی بیان داشت: هرسال در شهریور ماه طرح اندیشه‌های آسمانی با هدف اعزام به مشهد مقدس و گذراندن دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و هر شهرستان سهمیه خاص خود را دارد که سهمیه امسال 100 نفر برای استان آذربایجان‌غربی است همچنین نخبگان روستایی بعد از شناسایی به کنگره نخبگان روستایی که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند و برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی خاصی را سپری می‌کنند که سهمیه امسال استان در این طرح  45 نفر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha